Sylwetka osoby trzymającej smartfon na czerwonym tle z logo YouTube.

YouTube rezygnuje z jednej z funkcji. Będzie dostępna tylko do 26 czerwca

2 minuty czytania
Komentarze

Stories na YouTubie odchodzą w zapomnienie. Serwis do udostępniania wideo należący do Google ogłosił, że relacje będą dostępne na platformie tylko do 26 czerwca 2023 roku, a istniejące posty wygasną po siedmiu dniach. Teraz możemy spodziewać się więcej Shorts.

YouTube bez relacji

YouTube, który ostatnio stał się pełnoletni, przechodzi pewne zmiany. Chwilowe posty, spopularyzowane niegdyś przez Snapchata, które znikają z sieci po pewnym czasie, zaliczyły już szczyt popularności i powoli odchodzą w zapomnienie. Mimo że na Instagramie i Facebooku nadal mają się względnie dobrze, powoli wypierają je rolki. W tę stronę idzie YouTube, rezygnując z relacji, które na tej platformie miały „żywotność” siedmiu dni.

Wraz ze wzrostem popularności krótkich formatów w YouTubie zauważyliśmy, że twórcy skorzystali z tego nowego formatu. Stories odchodzą, abyśmy mogli nadać priorytet kluczowym obszarom, których twórcy potrzebują, aby odnieść sukces. Będziemy nadal inwestować, aby pomóc twórcom rozwijać się i łączyć z odbiorcami w różnych formatach

– powiedział TechCrunch rzecznik YouTube
fot. greenwish_/Pexels

Więcej Shorts zamiast Stories

Po analizie, YouTube zauważył, że ​​ twórcy, którzy publikowali zarówno w formacie Stories, jak i Shorts, mieli dużo większe zainteresowanie wśród użytkowników w tej drugiej formie przekazu. Dlatego chcą, aby twórcy skupiali się na udostępnianiu krótkich filmików typu Shorts oraz postów społecznościowych (tzw. Community Posts) w odróżnieniu od bardziej czasochłonnych i dopracowanych materiałów, jak vlogi czy filmy instruktażowe publikowane na kanałach.

Ponadto, jak czytamy na portalu TechCrunch, dostęp do postów na karcie Społeczność został niedawno rozszerzony na szerszą grupę twórców, ponieważ YouTube zrezygnował z wymogu posiadania ponad 500 subskrybentów.

Nie tylko YouTube zrezygnował ze Stories. Taki eksperyment nie powiódł też się na Twitterze, w którym Fleets zniknęły po roku. Netflix też kiedyś testował podobną funkcję o nazwie „Dodatki” w aplikacji mobilnej. LinkedIn zrezygnował natomiast z relacji w 2021 r.

Relacje swój koniec zaliczą 26 czerwca. Od tej pory nie będzie można już opublikować nowych materiałów, ale te, które są aktywne pozostaną widoczne przez siedem kolejnych dni.

Źródło: TechCrunch

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw