Gothic II: Dzieje Khorinis

Twórcy Gothic II: Dzieje Khorinis przyznali się do wycieku projektu. Oto jak się tłumaczą

6 minut czytania
Komentarze

Twórcy modyfikacji Gothic II: Dzieje Khorinis przerwali milczenie. Na Facebooku pojawił się niezwykle długi post autorów, wyjaśniający ostatni brak informacji na temat rozwoju gry, status prac, a także dotyczący wycieku oraz — według słów twórców — sfabrykowanej rozmowy jednego szefów projektu z seksowną testerką.

Kompromitująca rozmowa, w którą trudno było uwierzyć

Dla tych, którzy nie czytali poprzedniego artykułu, małe przypomnienie. Internet obiegła działająca, testowa wersja Gothic II: Dzieje Khorinis, modyfikacji rozszerzającej oryginalne historie z Gothic II (2002) oraz dodatku Noc Kruka (2003).

Jej pochodzenie było intrygujące, gdyż wersję gry miała wyłudzić „seksowna testerka z Epic Games”, podsyłając jednemu z autorów swoje nagie fotki w pikantnej konwersacji na Messengerze. Twórcy twierdzą, że to nieprawda, ale mają też poważniejszy problem, czyli opłakany stan Gothic: Dzieje Khorinis.

https://www.facebook.com/dziejekhorinis/posts/pfbid02QVf6HjQXqkSXG7mtJRAtXXNYPGRk8FrgUpfn7eiU1tPua6pokCm9baukfTWZSSmal

To, co powyżej widzicie, to potężny post autorów Gothic II: Dzieje Khorinis na Facebooku, który wyjaśnia obecny status prac nad modyfikacją. Możecie go oczywiście przeczytać w całości, ja postanowiłem natomiast wybrać najciekawsze cytaty, które w skrócie przybliżą Wam to, co dzieje się z projektem Polaków.

Gothic: Dzieje Khorinis
fot. Dzieje Khornis

Wyciek plików Gothic II: Dzieje Khorinis

Wiele osób zakładało różne teorie spiskowe, jakoby całość miała być zorganizowaną przez nas akcją marketingową, która ma napędzić społeczność Gothicową przed samą premierą moda. Niestety, jednak w tym przypadku sytuacja była dla naszego zespołu dużym zaskoczeniem w równym stopniu co dla Was, a fala ogromnej dezinformacji pokazała, że jest to idealny moment na przerwanie „ciężkiej pracy w ciszy”. […]

Rozmowa ówczesnego szefa zespołu Piotra zwanego Darkiem z „atrakcyjną testerką z Epic Games” jest fejkiem, a w zespole nie było w ostatnim czasie żadnych przyjęć, a tym bardziej testerów. Pisząc krótko, doszło do włamania i zawiodły nasze zabezpieczenia, przez co pliki z modyfikacji zostały udostępnione.

Fragment oświadczenia twórców

Jak obecny stan Gothic II: Dzieje Khorinis ma się do wycieku?

a) Warstwa wizualna modyfikacjibyła w głównej mierze aktualna, nie licząc poszczególnych obiektów 3D bądź pancerzy/strojów, które nie zostały jeszcze do plików zaktualizowane, to samo dotyczy animacji. […]

b) Warstwa fabularna — to coś, co podległo w ostatnim czasie sporym zmianom, a do samej gry nie zaimplementowano jeszcze wielu gotowych już treści, które stworzyliśmy przez ostatni czas. Poprzez warstwę fabularną mamy tu przede wszystkim na myśli przesortowanie wszelkich zadań pod kątem jakości (tam, gdzie były słabe jakościowo, powielały motywy z innych zadań lub po prostu wymagały rozbudowania). […]

c) Organizacja pracy — prowadzone przez nas aktywności na rzecz moda, przez długi czas pozostawiały wiele do życzenia. Dlatego też w ostatnim czasie, mając na uwadze dobro projektu, dokonaliśmy dużych zmian w strukturze zespołu. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć m.in. zmianę CEO projektu (co nastąpiło już jakiś czas temu), gdzie miejsce dotychczasowego koordynatora projektu – Darka, zajął inny członek od dawna współtworzący z nami moda – co jest dla tego projektu dużym powiewem świeżości.

Fragment oświadczenia twórców

O rotacji i rekrutacji do zespołu pracującego nad Gothic II: Dzieje Khorinis

Mimo wielu utalentowanych ludzi na przestrzeni lat pracy nad modem tak naprawdę nigdy nie było nikogo, kto chciałby pomóc na dłuższą metę, a rotacja grafików w projekcie była ogromna, co przełożyło się na niespójną stylistykę w wielu miejscach. Są tu też miejsca, które są zbyt duże i nie oferują nic ciekawego z perspektywy gracza, a zapełnienie ich potworkami nie ma sensu. Naszą intencją nie było oszukiwanie społeczności o tym, że świat jest ukończony i wszystko jest w porządku, po prostu sami wychodziliśmy z założenia, że można stworzyć na nim dobrą i satysfakcjonująca eksplorację, a jak pokazała brutalna prawda, jest tutaj jeszcze trochę pracy, którą należy z naszej strony wykonać. […]

Przez ostatni czas pojawiały się do nas różne zgłoszenia od osób, które były chętne pomóc wspólnie współtworzyć modyfikację, ale ostatecznie nie otrzymały od nas odpowiedzi. W zaistniałej sytuacji, która miała niedawno miejsce, zdecydowaliśmy także, że rekrutacja do naszego zespołu pozostanie zamknięta, a WSZYSTKIE poprzednie osoby zgłaszające się do nas w ubiegłych miesiącach dostaną od nas informację zwrotną. […]

Postawiliśmy również na mniejszy, bardziej skondensowany skład złożony z najbardziej zaangażowanych osób w prace nad modem, przez co w wyniku dyskusji pożegnaliśmy się z 26 osobami. […]

Fragment oświadczenia twórców

Zamknięcie możliwości wsparcia finansowego dla Gothic II: Dzieje Khorinis

Dzieje Khorinis to projekt non-profit, a początkowe kwestie finansowe były związane z projektem „Nestorzy”, gdzie bez nieocenionego wsparcia fanów dubbingu i samych aktorów, nie byłoby nam dane tego zrealizować lub byłoby to bardzo trudne.

Wewnątrz zespołu przeprowadziliśmy w ostatnich miesiącach wiele dyskusji na temat tego, czy w ogóle powinniśmy mieć dalej funkcję wspierania kanału, zważywszy na niską aktywność w mediach i uznaliśmy, że zamkniemy taką możliwość. Nie ukrywamy, że ogniwem zapalnym do szybkiego podjęcia tej decyzji była również atmosfera temu towarzysząca. Wszystkie dotychczasowe wpłaty i wydatki na rzecz prac nad modem zawsze były (i nadal są) udokumentowane do wglądu dla naszych wspierających.

Fragment oświadczenia twórców

Nadzieja na przyszłość i wydanie Gothic II: Dzieje Khorinis

[…] Premiera w roku 2020 nie miała się prawa odbyć przy takim sposobie pracy, jaki dotychczas funkcjonował, a oszukiwanie samych siebie, że jest inaczej, zweryfikował czas. Deklaracja o dacie premiery padła zbyt pochopnie, co nawet widać było po niezadowalającym naszym zdaniem filmie ze „zwiastunu premiery”.

Projekt nigdy nie był „scamem” i przepustką do czegokolwiek – ktokolwiek tak myślał, pracując wcześniej przy projekcie, zapewne szybko zderzył się ze ścianą. Gratyfikacją dla nas wszystkich byłoby wydanie fajnego moda, który przynajmniej częściowo spodoba się fanom pierwszych gier z serii Gothic. […]

Fragment oświadczenia twórców

Źródło: Facebook

Motyw