Epic Games musi zapłacić 245 mln dolarów kary. Poszło o płatności w Fortnite

2 minuty czytania
Komentarze

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) wydała wyrok! Epic Games, jako producent popularnej gry Fortnite musi wpłacić 245 milionów dolarów (nieco ponad miliard złotych) na konto agencji rządu Stanów Zjednoczonych. Następnie ta rozdysponuje pieniądze pomiędzy graczy, którzy zostali oszukani lub wprowadzeni w błąd przez dewelopera.

Epic Games w opałach? Kara 245 milionów dolarów dla Fortnite

Epic Games w opałach? Kara 245 milionów dolarów dla Fortnite

Mogłoby się wydawać, że Epic Games jest tak potężną korporacją, że proste błędy powinny omijać ją szerokim łukiem. Nic bardziej mylnego! Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) potwierdziła wynik swojego dochodzenia, który zakończył się wydaniem nakazu wypłacenia przez producenta gry Fortnite 245 milionów dolarów kary. W przeliczeniu na naszą walutę daje to grubo ponad miliard złotych.

Co takiego zrobiło Epic Games? Zgodnie z argumentacją amerykańskiej agencji dbającej o bezpieczeństwo konsumentów firma wykorzystywała niejasną komunikację do wprowadzania graczy w błąd, tak aby ci niezamierzenie wydawali prawdziwe pieniądze w grze Fortnite. Poniżej znajdziecie fragment oświadczenia FTC.

Epic Games zastosowało różne sztuczki znane także jako ciemne wzorce, do skłonienia konsumentów w każdym wieku na niezamierzone zakupy w grze Fortnite. Nieintuicyjna, myląca i niespójna konfiguracja przycisków doprowadziła graczy do uiszczania niechcianych opłat „za pomocą jednego kliknięcia”. Dodatkowo firma ułatwiła dzieciom dokonywanie zakupów w grze Fortnite bez nadzoru rodziców.

Fragment oświadczenia FTC

Zobacz też: Co oglądać na HBO Max, czyli zbiór nowości, które warto obejrzeć

Cała sprawa sięga grudnia zeszłego roku, jednak ostateczny werdykt FTC wydało dopiero teraz. Wspomniane już 245 milionów dolarów ma trafić na konto Amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu, która następnie rozdysponuje pieniądze pomiędzy graczy, którzy zostali dotknięci błędami Epic Games. Co więcej, FTC wniosło o niestosowanie ciemnych wzorców przez producenta oraz zmiany w sklepie Fortnite.

Agencja poinformowała, że konsumenci, którzy czują się pokrzywdzeni przez Epic Games, powinni udać się na stronę FTC.gov/Fortnite, gdzie znajdą wszelkie najważniejsze informacje.

Źródło: Amerykańska Federalna Komisja Handlu

Motyw