NFL tworzy własny serwis streamingowy – czy pomysł dotrze także do innych lig i sportów?

4 minuty czytania
Komentarze

Temat sprzedaży praw do transmisji meczów, zewnętrznych operatorów oraz nadawców spędza sen z powiek niemalże wszystkim dyrektorom zawodowych lig sportowych. Jak się jednak okazuje, możliwości, które daje nam dzisiejsza technologia, sprawiają, że rozgrywki takie jak NFL już wkrótce mogą całkowicie uniezależnić się od klasycznych rozwiązań.

NFL z własnym serwisem streamingowym? Zapowiada się ciekawie

NFL z własnym serwisem streamingowym? Zapowiada się ciekawie

NFL (National Football League) to najpopularniejsza i najprawdopodobniej najlepsza zawodowa liga futbolu amerykańskiego. Historia tych rozgrywek sięga roku 1920, a coroczne wydarzenie, jakim jest finał mistrzostw znany szerzej jako Super Bowl, przyciąga na stadiony oraz przed odbiorniki miliony fanów sportu. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami władze ligi zdecydowały się zredefiniować sposób działania wspomnianych przed chwilą „odbiorników”. Dotychczas najczęstszym sposobem oglądania NFL było śledzenie stacji telewizyjnej ESPN, która posiada prawa do transmisji meczów ligowych.

Wszystko wskazuje na to, że już wkrótce może się to zmienić. Komisarz National Football League — Roger Goodell potwierdził, że zarządzane przez niego rozgrywki uruchomią własną platformę streamingową jeszcze przed startem sezonu 2022. Warto więc wspomnieć, że najbliższa kampania ligowa rusza dokładnie 8 września.

Widzowie tego chcą, a my jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, czym może stać się NFL+. Platforma jest na dosyć wczesnym etapie rozwoju, więc podejrzewam, że wraz z biegiem lat znacząco się zmieni. W przyszłości będzie ona stanowić bardzo dużą część naszej strategii.

Roger Goodell
NFL z własnym serwisem streamingowym? Zapowiada się ciekawie

Komisarz ligi niestety nie zdradził kiedy dokładnie zadebiutuje nowatorska platforma, ani co w ramach jej wykupu dostaną potencjalni klienci. Oczywiście ze względu na skalę całego przedsięwzięcia w internecie pojawiały się pewne przecieki sugerujące, że serwis może zaliczyć swoją premierę jeszcze w tym miesiącu, ale raczej się to nie wydarzy. Goodell oznajmił jedynie, że kolejne nowinki dotyczące NFL+ pojawią się w ciągu kilku tygodni.

Przewiduje się, że nowa platforma będzie kosztować około 5 dolarów miesięcznie, a w ramach wykupu subskrypcji kibice futbolu amerykańskiego uzyskają dostęp do wybranych meczów ligowych. Pomimo pomysłu stworzenia własnego serwisu streamingowego władze NFL wciąż zdają sobie sprawę z tego jak ważna jest współpraca z zewnętrznymi nadawcami. Aktualnie w wyścigu o prawa do emisji meczów National Football League znajdują się Amazon, Apple oraz właściciel ESPN — Disney.

Czy sportowe serwisy streamingowe pokonają klasyczną telewizję?

NFL z własnym serwisem streamingowym? Zapowiada się ciekawie

W zeszłym miesiącu informowaliśmy Was o tym, że Apple TV wykupiło prawa do transmisji wszystkich spotkań ligowych MLS, czyli amerykańskich rozgrywek piłkarskich. Wówczas dosyć głośno mówiło się o trendzie przechodzenia treści sportowych z klasycznej telewizji wprost do serwisów streamingowych. Przykład MLS pokazał nam transfer do zewnętrznej platformy, jednak rynek zna też przypadki, w których władze ligowe „idą na swoje”.

Jednym z takich przypadków może wkrótce stać się właśnie NFL. Jeśli platforma faktycznie powstanie, wraz z jej rozwojem za kilka lat możemy spotkać się z sytuacją, w której mecze National Football League będziemy mogli oglądać tylko i wyłącznie po wykupieniu subskrypcji w serwisie NFL+.

Szczerze wierzę w to, że nowe platformy dają nam możliwość wdrażania innowacji, które wykraczają poza to, gdzie znajdujemy się dzisiaj. Wrażenia naszych konsumentów znacznie się poprawiają. Dodatkowo liga jest bardziej dostępna dla fanów.

Roger Goodell

Ciężko ukryć, że tworzenie własnych serwisów streamingowych może być dobrą strategią dla największych rozgrywek sportowych. W Europie, ale także na polskim rynku od kilku lat jesteśmy świadkami ekspansji platformy Viaplay. Skandynawski serwis aktualnie posiada prawa do transmisji wielu najpopularniejszych lig piłkarskich czy hokejowych, ale w jego arsenale znajduje się także wiele innych chętnie oglądanych sportów.

W Polsce platforma Viaplay transmituje spotkania Bundesligi, Premier League, Ligi Europy, Ligi Konferencji, NHL czy chociażby MLB. Tak obszerna „paczka sportowa” sprawia, że klienci, którzy do tej pory korzystali z usług klasycznej telewizji, mogą na poważnie zastanawiać się nad tym, czy bardziej opłaca im się wykupywać tradycyjny abonament, czy też może miesięczną subskrybuję w tym lub innym dowolnym serwisie streamingowym nastawionym na sport.

Źródło: Engadget

Motyw