Spotify Radar nowi artyści tiktok

Spotify Radar z nowymi artystami z Polski – to powiew muzycznej świeżości

4 minuty czytania
Komentarze

Do programu Spotify Radar dołączyli właśnie nowi artyści z Polski. Młodzi, obiecujący twórcy mają szansę już na początku kariery stać się znacznie bardziej rozpoznawalnymi. Pokazują to statystyki popularności muzyków, którzy już od jakiegoś czasu biorą udział w akcji popularnej platformy streamingowej.

Nowi artyści z Polski w programie Spotify Radar

W czerwcu informowaliśmy, że Spotify uruchamia Radar Polska. To lokalna edycja globalnego programu, którego celem jest wspieranie młodych, utalentowanych twórców. W końcu nie od dziś wiadomo, że najtrudniejsze są początki i nawet gdy ktoś ma bardzo duży talent, może mu być trudno przebić się ze swoją muzyką do większej publiczności. W Polsce początkowo do programu dołączyli Julia Pośnik, Szczyl, Zalia, P.Tropez, KIWI oraz Dziwna Wiosna. Teraz Spotify ogłosiło kolejną czwórkę, która weźmie udział w przedsięwzięciu.

  • bryska – anonimowa, enigmatyczna 20-letnia artystka reprezentująca dynamiczne, popowe brzmienie. Jak podkreśla Spotify, jeden z utworów piosenkarki – lato (pocałuj mnie) – jest aktualnie najczęściej odtwarzaną polską piosenką w stacjach radiowych.
  • Jann, czyli Jan Rozmanowski – ma 21 lat i dysponuje niezwykle rzadkim glosem – kontratenorem. Od wczesnych lat życia zajmuje się muzyką. Śpiewał w Operze Narodowej, uczęszczał do szkoły artystycznej Flynn Performing Arts w Newry, a nawet studiował na prestiżowej londyńskiej uczelni BIMM. W muzyce, którą sam tworzy stawia jednak na ambitny pop i muzykę alternatywną.
  • Marie, czyli Julita Kusy – 22-letnia autorka tekstów, kompozytorka, wydawca i producentka w jednej osobie. Założyła thecutestlabel, pod którego szyldem wydała debiutancką EP-kę Cafe Mari. To właśnie z niej pochodzi jeden z hitów tego lata – utwór Zero Calorie Cookie. ZPAV wyróżnił artystkę za tę piosenkę złotą płytą.
  • Oliwka Brazil – zaskakująca, energiczna raperka, której twórczość zdążyła już wywołać wiele kontrowersji. Obecność na polskiej scenie zaznaczyła utworem Big Mommy, który odsłuchano na Spotify 4,5 miliony razy. Gościnnie pojawiła się również w utworach Smolastego i Young Leosi.

Udział w akcji Radar Polska to naprawdę duża rzecz! Bardzo się cieszę, że zostałem zauważony i doceniony przez globalną platformę jaką jest Spotify. Takie wsparcie jest niezwykle motywujące! To szansa dla każdego artysty będącego na początku swojej kariery. Czuję dumę, że to moja muzyka została w ten sposób wyróżniona – komentuje Jann.

Jakie efekty przynosi Spotify Radar?

Spotify Radar nowi artyści

Czy Spotify Radar naprawdę pomaga młodym twórcom? Ze statystyk udostępnionych przez popularną platformę streamingową wynika, że tak. Od startu programu w Polsce do teraz utwory biorących udział w programie artystów osiągnęły ponad 31 milionów odtworzeń. W ciągu pierwszych 60 dni od dołączenia do Radaru liczba słuchaczy poszczególnych uczestników akcji wzrosła od 20% do nawet 172%. Muzycy zaangażowani w Spotify Radar mają swoją dedykowaną playlistę. Do tego ponad 42% odtworzeń pochodzi z pozycjonowania w ramach dostępnych na platformie playlist oraz piosenek sugerowanych na stronie głównej aplikacji.

W ciągu ostatnich pięciu miesięcy największy wzrost popularności spośród uczestników Spotify Radar Polska odnotował Szczyl. Od momentu dołączenia do programu zyskał on wzrost odtworzeń na poziomie aż 96% przekraczając poziom 500 tysięcy słuchaczy miesięcznie. Jak zauważa Spotify, słuchacze wysoko ocenili także jego debiutancki album Polska Floryda wydany 15 października. Dzięki tej płycie wykonawca po raz pierwszy znalazł się na okładce najpopularniejszej polskiej playlisty – RAP GENERACJA.

Czytaj także: Spotify pokaże, które utwory są najpopularniejsze w danym mieście

Misją Spotify jest łączenie twórców i odbiorców treści audio. Z tego powodu tak ważna jest dla nas inicjatywa Spotify Radar, dzięki której możemy wesprzeć młodych artystów w promocji ich muzyki. Jednocześnie, jak pokazują osiągane przez nich wyniki, tej muzycznej świeżości poszukują także słuchacze – komentuje Mateusz Smółka, Music Team Lead, Eastern Europe w Spotify.

źródło: mat. prasowe

Motyw