Trwają Mistrzostwa Europy w Piłce Nożej. Piłkarskie trendy pojawiły się nie tylko na stadionach i przed telewizorami, ale również na Spotify. Chodzi o muzyczne preferencje użytkowników tej platformy, ale nie tylko. Istotną rolę odgrywają również podcasty, oczywiście o sporcie.
Spotify i piłkarskie trendy
Od stycznia do czerwca 2021 roku Spotify odnotowało wzrost dziennej liczby odtworzeń piłkarskich playlist o 68%. Użytkownicy platformy chętnie słuchali nie tylko utworów ściśle związanych z piłką nożną i sportem, ale również hymnów narodowych. Spośród krajów biorących udział w Mistrzostwach najczęściej odtwarzanym hymnem na świecie była „Marsylianka” (Francja). Dalej na podium ulokowały się „God Save The Queen” (Anglia) oraz „Du gamla, du fria” (Szwecja) – zdradza Spotify.
Najpopularniejsze utwory na Spotify wśród polskich kibiców:
- Seven Nation Army, The White Stripes
- We Are The Champions – Remastered 2011, Queen
- Força, Nelly Furtado
- World in Motion, New Order
- Campione 2000 – Radio Version, E-Type
Najpopularniejsze podcasty sportowe w Polsce (dane za okres styczeń-maj 2021):
- Futbol i cała reszta [Przemek Rudzki & Arek Ras Sitarz]
- ELEVEN SPORTS w ELLE MAN – 2ANGRYMEN
- weszlo.fm
- Kick Off [Przemek Rudzki & Michał Gutka]
- Zachodny do Tablicy
Czytaj także: Spotify uruchamia Radar Polska, by wspierać młodych i utalentowanych artystów
Spotify poinformowało, że podcasty o sporcie również cieszyły się rosnącą popularnością wśród polskich użytkowników platformy w ostatnich miesiącach.
źródło: informacja prasowa