Producenci pożądają ekranów AMOLED? Kto na tym skorzysta?

1 minuta czytania
Komentarze
amoled ekran wyswietlacz

 
Odkąd Samsung zaczął używać paneli AMOLED w swoich smartfonach, zwłaszcza w serii Galaxy S, ich popularność wzrosła. Według analizy rynku firmy badawczej IHS iSuppli, sprzedaż takich ekranów kontynuowała trend wzrostowy. Udział tej technologii w wyświetlaczach na rynku urządzeń mobilnych wzrósł z 22,8 procent w 3 kwartale 2014 roku do 34,6 procent w 2 kwartale 2015.
 
Według raportu, wartość sprzedaży ekranów AMOLED w 3 kwartale 2014 roku wyniosła 1,521 mld $ i wzrosła do 1,749 mld $ w Q4 2014. Dane dotyczące tej kwestii w Q1 i Q2 2015 to odpowiednio: 2,371 mld $ oraz 2,49 mld $. Z drugiej strony, odnotowano spadek wartości sprzedaży wyświetlaczy LCD od 6,462 mld $ w Q4 2014 do 4,893 mld $ w Q1 2015 i 4,73 mld $ w Q2 2015.
 
Wzrost sprzedaży paneli AMOLED może być również spowodowany spadkiem ich cen. Według IHS iSuppli, różnica cen między 1080 p LCD i AMOLED spadła z 18 $ do 8 $. Samsung Display – producent wyświetlaczy, produkuje zdumiewające 99 procent wszystkich paneli AMOLED. Ponadto firma zwiększa swoją konkurencyjność poprzez obniżenie kosztów produkcji i stabilizacji procesu produkcyjnego.
 
Ze względu na spadek cen ekranów AMOLED dla smartfonów, więcej przedsiębiorstw zaczęło używać ich w swoich telefonach, zwłaszcza tych z najwyższej półki. W Chinach co najmniej piętnaście różnych modeli smartfonów korzystających z tej technologii zostało wydanych w tym roku. Samsung zaczął nawet umieszczać takie ekrany w smartfonach klasy średniej a także podstawowej. Dodatkowo ostatnio takie wyświetlacze pojawiły się również w smartwatchach (np. Gear S2). Oczywiście najwięcej korzyści z popularyzacji tej technologii czerpie Samsung.
 
źródło: sammobile

Motyw