Blik dołącza do systemu SWIFT

Badanie Kantar pokazuje, jak dużą siłą marki dysponuje Blik

2 minuty czytania
Komentarze

Siła marki Blik robi wrażenie. Z badania Kantar wynika, że w trzecim kwartale 2021 roku polski system płatności zanotował najwyższy wskaźnik Brand Power. W tyle zostały inne marki płatnicze, takie jak Visa, Mastercard czy G-Pay.

Siła marki Blik

Blik siła marki

W pierwszym półroczu tego roku Blik miał ponad 8 milionów aktywnych użytkowników. Za pomocą popularnego systemu płatności zrealizowano prawie 330 milionów transakcji. Ponad 10 milionów osób zarejestrowało swoje numery telefonu, co pozwala na wykonywanie przelewów na telefon.

Kantar przeprowadził badanie z wykorzystaniem własnej metodologii (MDS Meaningful, Different Salient). Firma sprawdziła siłę poszczególnych marek płatniczych w trzecim kwartale 2021 roku. W tzw. indeksie Brand Power Blik uzyskał najlepszy rezultat – 44 punkty. To rekordowy wynik dla marki. Na podium znalazły się również Visa (23 punkty) i Mastercard (16 punktów). Kolejne miejsca przypadły G-Pay (7 punktów), Apple Pay (5 punktów), a także Revolutowi (4 punkty).

Na siłę marki w kategorii płatności wpływają przede wszystkim czynniki związane z wygodą używania, bezpieczeństwem płatności oraz unikalnością rozwiązania. Chcemy jako marka stać się synonimem płatności mobilnych w Polsce, a w perspektywie kilku lat także w regionie – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika. Z kolei Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności zwraca uwagę na znajomość spontaniczną marki Blik, która wynosi 72%, oraz na znajomość wspomaganą na poziomie 95%. Żadna inna marka płatnicza w grupie osób używających aplikacji bankowych nie ma dziś takiej rozpoznawalności na polskim rynku — mówi dyrektor departamentu marketingu i PR operatora Blika.

Czytaj także: Krem do ochrony przed niebieskim światłem – tak się zarabia na naiwnych

Kantar przeprowadził swoje badanie na próbie 960 osób. Respondentami były osoby w wieku 18-45 lat, które posiadają smartfona i korzystają z aplikacji mobilnych (w tym bankowej). Ankietowani mają również konto w jednym z banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Getin Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Pekao, Inteligo, SGB.

źródło: informacja prasowa

Motyw