To, że zakupy online stają się coraz popularniejsze, nie jest niczym zaskakującym. Liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła już 44 tys. Polacy chętnie kupują w internecie, niektórzy nawet nie mają potrzeby oglądania na miejscu towarów zamówionych online do sklepu stacjonarnego. Jeśli ktoś jednak uważa sprzedaż internetową za świetny pomysł na biznes, może się rozczarować.

Liczba sklepów internetowych w Polsce robi wrażenie, ale wiele takich podmiotów zniknęło z rynku

Na początku stycznia tego roku w Polsce funkcjonowało prawie 44,5 tys. sklepów internetowych. Tylko w 2020 roku pojawiło się blisko 12 tys. nowych działalności tego typu. Właściciele sklepów online w ostatnich miesiącach mogli cieszyć się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. Wynikało to m.in. ze względu na restrykcje dotyczące tradycyjnego handlu spowodowane pandemią.

Sklepów stacjonarnych jest coraz mniej. Dane agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company pokazują, że tylko w pierwszych dwóch tygodniach 2021 roku Polacy zamrozili działalność 1,3 tys. takich podmiotów. Coraz chętniej kupujemy, klikając. Według raportu ExpertSender Zakupy Online w Polsce 2020 80% Polaków z dostępem do sieci kupuje w sklepach internetowych. Połowa z nich wydaje na internetowe zakupy ponad 300 zł miesięcznie. 15% ankietowanych przez ExpertSender chce odbierać zakupy zrobione w internecie w stacjonarnym sklepie, ale nie widzi potrzeby ich oglądania na miejscu. Dla 64% ankietowanych przed kupieniem czegoś w sieci ważne jest obejrzenie wybranych towarów na żywo.

Jeśli komuś wydaje się jednak, że sklep internetowy zawsze jest idealnym pomysłem na biznes, to tkwi w błędzie. W 2020 roku pojawiło się wprawdzie 11,8 tys. nowych podmiotów tego typu, ale 5,6 tys. zawiesiło działalność, z czego tylko 1,2 tys. wróciło na rynek. Ponad 4 tys. sklepów zostało wykreślonych z rejestru.

Czytaj także: Nowe prognozy nie są zbyt optymistyczne dla tabletów – nadchodzą duże spadki

Konkurencja w Internecie jest ogromna i szybko rośnie, a potencjalni i obecni klienci są dosłownie bombardowani ofertami różnych marek we wszystkich kanałach komunikacji – wyjaśnia Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender. Jak dodaje, e-handel w przyszłości wciąż będzie rósł, ale po zakończeniu pandemii w wolniejszym tempie.

źródło: informacja prasowa

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.