
Handel przenosi się do sieci – rekordowa liczba sklepów internetowych w Polsce
Autor:
To, że zakupy online stają się coraz popularniejsze, nie jest niczym zaskakującym. Liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła już 44 tys. Polacy chętnie kupują w internecie, niektórzy nawet nie mają potrzeby oglądania na miejscu towarów zamówionych online do sklepu stacjonarnego. Jeśli ktoś jednak uważa sprzedaż internetową za świetny pomysł na biznes, może się rozczarować.
Warto przeczytać:
Liczba sklepów internetowych w Polsce robi wrażenie, ale wiele takich podmiotów zniknęło z rynku
Na początku stycznia tego roku w Polsce funkcjonowało prawie 44,5 tys. sklepów internetowych. Tylko w 2020 roku pojawiło się blisko 12 tys. nowych działalności tego typu. Właściciele sklepów online w ostatnich miesiącach mogli cieszyć się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów. Wynikało to m.in. ze względu na restrykcje dotyczące tradycyjnego handlu spowodowane pandemią.
Sklepów stacjonarnych jest coraz mniej. Dane agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company pokazują, że tylko w pierwszych dwóch tygodniach 2021 roku Polacy zamrozili działalność 1,3 tys. takich podmiotów. Coraz chętniej kupujemy, klikając. Według raportu ExpertSender Zakupy Online w Polsce 2020 80% Polaków z dostępem do sieci kupuje w sklepach internetowych. Połowa z nich wydaje na internetowe zakupy ponad 300 zł miesięcznie. 15% ankietowanych przez ExpertSender chce odbierać zakupy zrobione w internecie w stacjonarnym sklepie, ale nie widzi potrzeby ich oglądania na miejscu. Dla 64% ankietowanych przed kupieniem czegoś w sieci ważne jest obejrzenie wybranych towarów na żywo.
Jeśli komuś wydaje się jednak, że sklep internetowy zawsze jest idealnym pomysłem na biznes, to tkwi w błędzie. W 2020 roku pojawiło się wprawdzie 11,8 tys. nowych podmiotów tego typu, ale 5,6 tys. zawiesiło działalność, z czego tylko 1,2 tys. wróciło na rynek. Ponad 4 tys. sklepów zostało wykreślonych z rejestru.
Czytaj także: Nowe prognozy nie są zbyt optymistyczne dla tabletów – nadchodzą duże spadki
Konkurencja w Internecie jest ogromna i szybko rośnie, a potencjalni i obecni klienci są dosłownie bombardowani ofertami różnych marek we wszystkich kanałach komunikacji – wyjaśnia Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender. Jak dodaje, e-handel w przyszłości wciąż będzie rósł, ale po zakończeniu pandemii w wolniejszym tempie.
źródło: informacja prasowa