Groźna luka w Safari

Aktywiści twierdzą, że reklamy w urządzeniach Apple uderzają w prywatność użytkowników

2 minuty czytania
Komentarze

Apple zostało oskarżone o naruszenie europejskich przepisów o ochronie prywatności. Przedmiotem tego sporu jest domyślne użycie kodu śledzenia na telefonach iPhone użytkowników bez ich zgody. Firma oczywiście nie zgadza się z tym i obiecuje zaoferować organom regulacyjnym wszelkie niezbędne wyjaśnienia dotyczące sposobu działania. 

Apple oskarżone o naruszanie prywatności

Apple oskarżone o naruszanie prywatności

Austriacki aktywista Max Schrems i jego grupa non-profit NOYB (None of Your Business) złożyli ostatnio dwie skargi do władz w Hiszpanii i Niemczech. Oskarżają w nich Apple o naruszenie europejskiego prawa o ochronie danych osobowych. Twierdzą oni, że firma śledzi użytkowników iPhone w celach reklamowych niezgodnie z prawem, ponieważ nie prosi o wyraźną zgodę użytkowników. Skarga odnosi się do Identyfikatora Reklamodawcy (IDFA) firmy Apple, który jest przechowywany na urządzeniu użytkownika. Pozwala on firmie i osobom trzecim śledzić jego zachowania w sieci oraz preferencje dotyczące konsumpcji. Schrems zasadniczo argumentuje, że te kody, z których korzysta Apple, są porównywalne z plikami cookie. Te natomiast wymagają zgody użytkownika zgodnie z przepisami UE dotyczącymi prywatności.

Zobacz też: Profesor Dohler: recepta na globalne problemy to internet umiejętności

Apple odniosło się do tej sprawy. Firma twierdzi, że roszczenia te są bezpodstawne. Obiecała także, że jeśli zostaną one potraktowane poważnie przez jakikolwiek organ regulacyjny, to będzie z nim współpracować w celu wyjaśnienia sprawy. Apple podkreśla, że nie ma dostępu do IDFA na urządzeniu użytkownika ani nie korzysta z niego w żadnym celu. 

Naszym celem jest zawsze ochrona prywatności użytkowników. Nasza najnowsza wersja oprogramowania, iOS 14, daje użytkownikom jeszcze większą kontrolę nad tym, czy chcą pozwolić aplikacjom na śledzenie ich historii. Robi to poprzez łączenie ich informacji z danymi osób trzecich w celach reklamowych lub udostępnianie ich danych brokerom danych. Nasze praktyki są zgodne z prawem europejskim. Dodatkowo wspierają cele GDPR i dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej, które mają zapewnić ludziom pełną kontrolę nad ich danymi.

— podało Apple w oświadczeniu.

Źródło: TechSpot

Motyw