Nadchodzący iOS 14 od Apple będzie katastrofą dla twórców aplikacji, którzy polegają na narzędziach do śledzenia reklam na Facebooku! Takie ostrzeżenia wysyła niebieski portal społecznościowy. Wszystko dlatego, że Wraz z tym systemem pochodzi seria aktualizacji prywatności. Ta ma na celu utrudnić aplikacjom gromadzenie danych osobowych bez wyraźnej zgody użytkowników. To oznacza, że aplikacje muszą poprosić o zgodę, zanim zbiorą identyfikator urządzenia Apple.
Facebook ostrzega przed iOS 14
Identyfikator ten, znany również jako IDFA, to sposób, w jaki programiści korzystający z serwisu Facebook’s Audience Network łączą dane z Facebooka z zewnętrzną aplikacją w celu wyświetlenia ukierunkowanej reklamy. Serwis społecznościowy podejrzewa, że wystarczająco dużo osób zrezygnuje z tego typu personalizacji. W związku z tym zarabianie na reklamach stanie się o wiele trudniejsze.
W testach widzieliśmy ponad 50% spadek przychodów wydawców Audience Network po usunięciu personalizacji z kampanii instalacyjnych reklam mobilnych. W rzeczywistości wpływ na Audience Network na iOS 14 może być znacznie większy.
— Podaje Facebook w informacji dla twórców aplikacji.
W innym wpisie na blogu Facebook ostrzega, że wpływ na targetowanie reklam może być wręcz dramatyczny dla branży:
Aktualizacje Apple mogą uczynić Audience Network tak nieskutecznym na iOS 14, że może nie mieć sensu oferować go na tym systemie.
Zobacz też: Nowa wersja laptopa Acer Predator Triton 500 dostępna w Polsce
Facebook twierdzi, że jest to ruch, który zaszkodzi małym firmom i programistom, którzy polegają na jego narzędziach reklamowych.
Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w już i tak trudnym dla firm czasie.
Facebook nie wspomina o tym, że taka zmiana będzie miała również wpływ na jego własne dochody z reklam. Traktuje także ten ruch wyłącznie w kontekście robienia na złość twórcom. Tu natomiast głównym celem jest zapewnienie prywatności użytkownikom.
Źródło: Engadget