Apple: Koniec wsparcia iOS 14

Facebook ostrzega twórców aplikacji przed Apple iOS 14

2 minuty czytania
Komentarze

Nadchodzący iOS 14 od Apple będzie katastrofą dla twórców aplikacji, którzy polegają na narzędziach do śledzenia reklam na Facebooku! Takie ostrzeżenia wysyła niebieski portal społecznościowy. Wszystko dlatego, że Wraz z tym systemem pochodzi seria aktualizacji prywatności. Ta ma na celu utrudnić aplikacjom gromadzenie danych osobowych bez wyraźnej zgody użytkowników. To oznacza, że aplikacje muszą poprosić o zgodę, zanim zbiorą identyfikator urządzenia Apple. 

Facebook ostrzega przed iOS 14

Facebook ostrzega przed iOS 14

Identyfikator ten, znany również jako IDFA, to sposób, w jaki programiści korzystający z serwisu Facebook’s Audience Network łączą dane z Facebooka z zewnętrzną aplikacją w celu wyświetlenia ukierunkowanej reklamy. Serwis społecznościowy podejrzewa, że wystarczająco dużo osób zrezygnuje z tego typu personalizacji. W związku z tym zarabianie na reklamach stanie się o wiele trudniejsze. 

W testach widzieliśmy ponad 50% spadek przychodów wydawców Audience Network po usunięciu personalizacji z kampanii instalacyjnych reklam mobilnych. W rzeczywistości wpływ na Audience Network na iOS 14 może być znacznie większy.

— Podaje Facebook w informacji dla twórców aplikacji.

W innym wpisie na blogu Facebook ostrzega, że wpływ na targetowanie reklam może być wręcz dramatyczny dla branży:

Aktualizacje Apple mogą uczynić Audience Network tak nieskutecznym na iOS 14, że może nie mieć sensu oferować go na tym systemie.

Zobacz też: Nowa wersja laptopa Acer Predator Triton 500 dostępna w Polsce

Facebook twierdzi, że jest to ruch, który zaszkodzi małym firmom i programistom, którzy polegają na jego narzędziach reklamowych. 

Rozumiemy, że iOS 14 zaszkodzi wielu naszym programistom i wydawcom w już i tak trudnym dla firm czasie.

Facebook nie wspomina o tym, że taka zmiana będzie miała również wpływ na jego własne dochody z reklam. Traktuje także ten ruch wyłącznie w kontekście robienia na złość twórcom. Tu natomiast głównym celem jest zapewnienie prywatności użytkownikom. 

Źródło: Engadget

Motyw