Energa z Grupy Orlen postanowiła pilotażowo wykorzystać infrastrukturę oświetlenia w nietypowym celu. Stacja ładowania na słupie oświetleniowym pojawiła się na terenie portu w Gdyni. Na tym jednak nie koniec – wkrótce kolejne dwie ładowarki pojawią się w innych częściach miasta.

Stacja ładowania aut elektrycznych na słupie oświetleniowym – skąd taki pomysł?

Dzięki umieszczeniu stacji ładowania aut elektrycznych na słupach oświetleniowych, koszty inwestycji są niższe, a czas ich realizacji – krótszy. Wszystko dzięki wykorzystaniu już istniejącej infrastruktury. Co więcej, po zastosowaniu pewnych modyfikacji, ładowarki można przystosować także do ładowania innych pojazdów elektrycznych niż samochody.

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Uruchomienie pilotażowej stacji ładowania pojazdów jest idealną okazją do sprawdzenia w praktyce rozwiązania, z powodzeniem stosowanego w innych krajach Europy, a dotychczas niewdrożonego w Polsce – mówi Jerzy Brudnik, prezes zarządu Energi Oświetlenia. Przypomina on również, że na pełen montaż stacji na słupie oświetleniowym potrzeba od 2 do 4 miesięcy, podczas gdy tradycyjną ładowarkę wolnostojącą montuje się nawet przez okres od 12 do 14 miesięcy. Stacje ładowania na słupach oświetleniowych w innych krajach różnią się od tej, która powstała w Polsce, są bardziej skomplikowane. Każda lampa posiada własny układ sterowania. W naszym kraju, póki co Energa stosuje rozwiązanie, w którym do kilkunastu słupów obsługuje jeden układ.

Czytaj także: Szukasz piosenki, ale znasz tylko melodię? Zanuć! Google ją odnajdzie

Pilotażowy program Energi sprawdzi zainteresowanie nowym rozwiązaniem wśród klientów. W Porcie Gdynia analizowany jest komercyjny potencjał stacji na terenie kompleksów biurowych. Energa testuje również możliwości rozbudowy systemu. Jeszcze w tym roku na terenie Gdyni powstaną i zostaną oddane do użytku kolejne stacje ładowania na słupach oświetleniowych.

źródło: informacja prasowa

Mateusz Nowak

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej, interesują go nowe technologie, a także kwestie społeczne i polityczne. W wolnym czasie czyta, słucha muzyki (głównie hip-hop) lub ćwiczy na siłowni.