bądź z innej bajki

„Bądź z innej bajki” – nowa kampania m.in. o patostreamach, hejcie i FOMO

2 minuty czytania
Komentarze

Ministerstwo Cyfryzacji, Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz stowarzyszenie Góry Kultury zaprezentowały kampanię Bądź z innej bajki. Cel tego przedsięwzięcia to edukowanie rodziców na temat tego, co grozi dzieciom w sieci. Kampania ma także zachęcenie opiekunów do większego zaangażowania w wirtualne życie młodych ludzi.

Kampania Bądź z innej bajki

Twórcy kampanii podeszli do tematu zagrożeń w sieci nieszablonowo. Istotną częścią przedsięwzięcia są spoty, a w nich role główne pełnią… baśniowe postacie. Krótkie filmy opowiadają historie, których bohaterowie muszą poradzić sobie z zagrożeniami w sieci.

Staraliśmy się podejść do tematu jak najbardziej profesjonalnie i kreatywnie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów prac i mamy nadzieję, że dzięki wspólnym wysiłkom nas wszystkich, dołożyliśmy swoją cegiełkę do tego, żeby internet był bezpiecznym miejscem – mówi Sylwia Jata, przedstawicielka stowarzyszenia Góry Kultury. To właśnie to stowarzyszenie było pomysłodawcą kampanii. Uzupełnienie animacji to wypowiedzi ekspertów, którzy doradzają rodzicom, jak radzić sobie z poszczególnymi zagrożeniami i jak rozmawiać o nich z dziećmi. Do każdego spotu powstały również plakaty z poradami, które można wydrukować i powiesić w widocznym miejscu.

Czytaj także: Szef CD Project RED: niektórzy chcieliby, żebyśmy byli tymi złymi. To im pasuje do ideologii

Według statystyk co trzeci nastolatek doświadczył w sieci cyberprzemocy. Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odpowiedzialny za cyfryzację przypomina, że wg. badań NASK tylko 15,8 % rodziców wie, że ich dzieci padły ofiarą internetowej przemocy słownej. Ta statystyka ma pokazywać, jak ważne jest edukowanie rodziców.

źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Motyw