
Allegro ustosunkowało się do afery ze sklepem BestCena. Co z tego wynika dla klientów?
Autor:
BestCena jest obecnie sprawdzana przez urzędników z kontroli skarbowej i zawiesiła sprzedaż, jednak sklep prowadził również działalność na Allegro. Sprawa nabiera tempa: dwa dni temu pisaliśmy o tym, że konto bankowe BestCeny i sam sklep zostały zablokowane. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że z regulaminu sklepu wynika, iż jego klienci, zamawiając sprzęt, nie kupują go, a jedynie… otrzymują w najem. Wiele osób zadawało sobie pytanie, jak to wszystko się ma do zasad panujących na Allegro i co z zakupami od BestCeny zrobionymi za pośrednictwem tej platformy. Mamy już odpowiedź serwisu.
Warto przeczytać:
Allegro stoi po stronie klientów, którzy kupili urządzenia od sklepu BestCena
Allegro stoi na stanowisku, że wewnętrzny regulamin sklepu BestCena nie może zmieniać treści oferty wystawionej w serwisie aukcyjnym. Przypomnijmy: regulamin BestCeny mówi o tym, że klient, dokonując zakupu smartfona ze sklepu internetowego, nabywa jedynie usługę. Tą usługą jest natomiast wypożyczenie telefonu. Jeden z użytkowników skontaktował się z serwisem Allegro w tej sprawie. Z uzyskanej odpowiedzi wynika, że kupujący przez Allegro nie muszą się niepokoić.
Info do wszystkich którzy zakupili telefon od BESTCENA poprzez portal Allegro! pic.twitter.com/isNgX5fab2
— Piotr Sciechowski (@PSciechowski) January 31, 2020
Niedługo później Allegro przysłało obszerniejsze wyjaśnienia. Administracja serwisu tłumaczy w nich, że jeśli treść oferty wystawionej na ich platformie nie wskazywała na to, że klient, uczestnicząc w transakcji, wypożycza sprzęt, to jest jego prawowitym właścicielem. Allegro twierdzi, że sklep BestCena nie może w takim wypadku żądać zwrotu urządzenia od klienta. W świetle zasad platformy zostało ono sprzedane.
Jeszcze więcej info ode mnie i od znajomego: pic.twitter.com/lhxhpe6UuW
— Piotr Sciechowski (@PSciechowski) January 31, 2020
Czytaj także: Kupiłeś telefon w sklepie BestCena? W świetle prawa nie jest on twoją własnością
Allegro oferuje również w pomoc w sytuacjach spornych pomiędzy klientem a sklepem BestCena. Jest więc podobnie jak w przypadku transakcji między innymi podmiotami. Wygląda na to, że popularny polski serwis sprzedażowy monitoruje sytuację i zamierza dbać o prawa swoich użytkowników.