Snapchat znacznie zyskał na wartości

mm Paweł Maretycz Newsy 2019-07-25

Wbrew przypuszczeniom Jędrzeja na temat Snapchata akcje SNAP (NYSE: SNAP 17.615 0.03%) wzrosły prawie o 15% po tym, jak firma zaprezentowała w środę swoje wyniki. Składa się na nie duży skok liczby aktywnych użytkowników dziennych (DAU), jak i mniejszą niż oczekiwano stratę za drugi kwartał. SNAP poinformował, że w ostatnim kwartale dodał do Snapchat 13 milionów aktywnych użytkowników dziennie, zwiększając ich łączną liczbę do 203 milionów. Spółka odnotowała w tym kwartale przychody w wysokości 388 mln USD, co oznacza wzrost o 48% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Patrząc w przyszłość, SNAP prognozuje przychody w trzecim kwartale na poziomie od około 410 mln USD do 435 mln USD i szacuje swoje DAU na około 205 do 207 mln USD.

Snapchat notuje wzrost cen akcji

Snapchat wzrost cen akcji

Firma podała również, że średni przychód na użytkownika (ARPU) wynosi 1,91 USD. Oznacza to roczny wzrost o 42%, ale nadal niski w porównaniu z innymi sieciami społecznościowymi. Dodatkowo ogłoszono, że poprzedni kwartał był wielkim międzynarodowym impulsem. Firma dodała wsparcie dla ośmiu nowych języków, którymi posługuje się ponad 750 milionów ludzi na całym świecie. SNAP zawdzięcza swój skok w DAU popularności nowych filtrów twarzy, które ukazały się w ostatnim kwartale. Filtry te pozwoliły użytkownikom na to, aby ich twarz wyglądała jak twarz niemowlęcia. Kolejne umożliwiły zmianę płci, w fotorealistyczny sposób. Podobno od 7 do 9 milionów użytkowników dołączyło do platformy w tym kwartale z powodu tych nowych filtrów.

Zobacz też: Powolna i bolesna śmierć Snapchata

Kolejnym wyzwaniem dla SNAP jest utrzymanie toru wzrostu DAU. Płatny filtr i soczewki to jedno, ale te są bezpośrednio związane z wirusowością. Aby mieć coś bardziej stabilnego, firma mówi, że planuje spis oryginalnych programów na Snap Originals. To jednak nie wszystko. Dochodzą do tego VR i nowe gry społecznościowe. Wszystkie te wysiłki będą kosztowne, ale powinny pomóc w osiągnięciu celu w dłuższej perspektywie czasowej. Będą one poszukiwane po kanałach reklamowych.

Źródło: wccftech



x