Hyundai zaprezentował wyjątkowo ciekawe rozwiązanie e-Corner, które sprawia, że parkowanie równoległe już nigdy nie będzie problemem. Wykorzystując e-Corner, nie trzeba będzie nawet kręcić kierownicą. Wszystko dzięki temu, że wszystkie koła w pojeździe są skrętne i mogą bardzo ułatwić nie tylko sam proces parkowania, ale także poruszania się po mieście czy na trasie. To coś, co może być marzeniem wielu kierowców.
Hyundai z e-Corner, czyli Crab Driving i parkowanie równoległe
To nie pierwszy raz w historii motoryzacji, kiedy ktoś próbuje zmienić projekt samochodu na tyle mocno, że w zasadzie jazda takim pojazdem byłaby czymś zupełnie nowym. Nie mówiąc już o parkowaniu. W latach 50. ubiegłego wieku pojawiły się bowiem samochody, które miały dodatkowe koło ukryte w bagażniku ustawione prostopadle do pozostałych. To opuszczało się specjalną dźwignią i tym sam podnosiło cały pojazd, by móc nim obracać. Parkowanie czy zawracanie z czymś takim było o wiele łatwiejsze, choć sama technologia mogła powodować trochę problemów.
Teraz Hyundai Mobis, czyli dział odpowiedzialny za części, zaprezentował swoje najnowsze rozwiązanie e-Corner. To zamontowano w elektrycznym samochodzie Hyundai Ioniq 5 i pozwala na sterowanie oraz obracanie wszystkimi kołami. Jest to możliwe dzięki temu, że silniki znalazły się bezpośrednio przy kołach i napędzają każde z nich niezależnie. Całe koła obracają się do 90 stopni i mowa tutaj o wszystkich, a nie tylko tych z przodu. Na krótkim filmie zaprezentowano możliwości e-Corner, a w tym parkowanie równoległe, które nazwano Crab Driving (jazda jak krab). Podjeżdżając do wolnego miejsca parkingowego, nie trzeba w ogóle kręcić kierownicą. Koła ustawiają się pod odpowiednim kątem, a potem samochód po prostu gładko wjeżdża w pustą przestrzeń.
Zobacz też: Test Hyundai Bayon – pojazd, który zwraca na siebie uwagę.
e-Corner może być wykorzystywane także do całkowitego obrotu samochodu o 180 stopni praktycznie w miejscu. Koła mogą być bowiem przekręcane niezależnie od siebie i dawać wiele możliwości dla kierowców. Również w przypadku zwykłej jazdy na trasie i tym samym ułatwiać oraz skracać drogę podczas zmiany pasa. Czy Hyundai wprowadzi swoje rozwiązanie do pojazdów elektrycznych w najbliższym czasie? Tego nie wiemy, ale sam projekt jest wyjątkowo ciekawy.
Źródło: Hyundai / BusinessInsider