Google Play udostępnia deweloperom prywatne dane użytkowników

Android

Prywatność – dla jednych słowo istotne, dla drugich widmo. Wiele osób o nią dba i stara się o to by w cyfrowym świecie, choć w pewnym stopniu ograniczyć ingerencję skryptów i innych mechanizmów zbierających najdrobniejsze informacje związane z nami i z naszą aktywnością sieciową. Większość poradników zwraca uwagę na to, aby nie podawać swojego adresu zamieszkania na stronach, które nie muszą posiadać takiej wiedzy. Jak się jednak okazuje nasze starania mogą pójść niestety na marne, a to za sprawą Google.

Nie przegap
Co oznacza dla programisty brak usług Google?
jedna aplikacja gms hms jak to zrobic programowanie
Na pewno wielu z Was zwróciła dziś uwagę na premierę smartfonów Huawei z serii P40. Właśnie ruszyła ich przedsprzedaż, a to oznacza, że już niedługo do pierwszych użytkowników trafią flagowe smartfony inne niż te, do których się przyzwyczailiśmy. Największa różnica polega na tym, że brak w nich usług Google. Zamiast w Google Mobile Services (GMS) będą wyposażone […]

Dan Nola, australijski deweloper odkrył, że po zakupieniu jakiejkolwiek aplikacji w Google Play dane klienta (czyli imię i nazwisko, e-mail, a także adres zamieszkania) są udostępniane twórcy zakupionej pozycji na jego koncie w sekcji „merchant account”. Większość osób mogłaby spokojnie stwierdzić, że i tak nikt takich danych nie wykorzysta, jednak Dan Nola przytacza hipotetyczną sytuację, w której mógłby on nękać użytkowników, którzy napisali niepochlebny komentarz, albo zwrócili ją w ciągu 15 minut od jej zakupu. Ponadto dodaje, że mógłby zebrać wszystkie dane użytkowników i sprzedać je zewnętrznej firmie (co wydaje się sytuacją znacznie bardziej prawdopodobną).

Klienci jak i inni deweloperzy w komentarzach pod oryginalnym artykułem piszą, że są zaskoczeni tym stanem rzeczy. Podobnie jak oni, tak i ja nie widziałbym problemu w tej sytuacji, jeżeli Google podawałoby informację, że po zakupie danej pozycji moje dane trafiają do twórcy aplikacji (wspomniane jest tylko, że Google może przechowywać dane klientów). Zaskakującym jest też fakt, że większość deweloperów nie miała pojęcia o tym, że nieświadomie przechowują dane czasami milionów użytkowników, a co za tym idzie w przypadku choćby przypadkowego wycieku tych danych (np. na skutek działania trojana) mogą doprowadzić do tego, że deweloper może zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej. Na tym polu Apple wygrywa z koncernem z Mountain View, ponieważ deweloperzy z AppStore uzyskują tylko informację na temat liczby sprzedanych aplikacji w danym kraju.

Zapraszam użytkowników sklepu, jak i deweloperów do dyskusji. Co myślicie o tej sytuacji? Czy Google powinno nas informować o tym komu przekazuje nasze dane? Czy jednak wszystko jest w porządku i powinno zostać tak jak jest?

Źródło: news.com.au, niebezpiecznik






Media Machine. Wolny czas, którego niestety mam coraz mniej poświęcam na zgłębianie informacji z takich dziedzin jak prawo, webmastering, trendy w Sieci, marketing oraz inwestycje budowlane.

Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x