przystawka smart tv jaką wybrać

Na rynku VOD liczy się nie tylko Netflix, ale Apple TV Plus ma problemy

4 minuty czytania
Komentarze

Serwisy VOD w 2020 roku zanotowały rekordowe wyniki. Na pewno pomogła w tym pandemia COVID-19 i związany z tym lockdown. Czas dla branży jest świetny. My spędzamy zdecydowanie więcej czasu w domach, a kina są zamknięte. Krótko to nasz główny dostęp do pewnego rodzaju kultury. Kto na tym najbardziej skorzystał? Liderem rynku jest oczywiście Netflix, a rozczarowaniem okazało się Apple TV Plus. Usługa z Cupertino plasuje się nisko w badaniach branży, pomimo boomu na rynku.

Zobacz także: Apple nie pozbędzie się notcha w iPhone 12S, ale mocno ulepszy aparat

Na rynku VOD liczy się nie tylko Netflix, ale Apple TV Plus ma problemy

Większość klientów korzystających z usług przesyłania strumieniowego subskrybuje Netflix, ale tylko 14% może powiedzieć to samo o Apple TV Plus, według badania J.D. Power dotyczącego rynku w Stanach Zjednoczonych, choć i u nas preferencje mogą być zbliżone.

Około 81% respondentów ankiety stwierdziło, że wybrało Netflixa. To zdecydowanie numer jeden wśród usług przesyłania strumieniowego, co nie jest niespodzianką. Według ankiety przeprowadzonej przez Variety, Amazon Prime Video zajął drugie miejsce z wynikiem 65%, a na trzecim miejscu mamy Hulu z 56%. Disney+ i HBO Max uzupełniają piątkę najpopularniejszych serwisów VOD z odpowiednio 47% i 22% udziałów. Nawet Peacock od NBC wypadł lepiej niż Apple – 18% ankietowanych twierdzi, że korzysta z tej usługi.

Serwisy VOD rosną, ale raporty nie są zgodne

Serwisy z filmami oraz serialami mocno wzrosły dzięki globalnej pandemii koronawirusa. Oglądamy nie tylko wiecej, ale też z różnych źródeł. Badanie J.D. Power wskazuje również, że 49% respondentów subskrybuje cztery lub więcej usługi, w porównaniu z trzema na początku kryzysu. Wydatki na platformy wzrosły o 24% w grudniu 2020 roku, a konsumenci wydali średnio $47 miesięcznie. To więcej niż średnio $38 miesięcznie w kwietniu 2020 roku.

Netflix

Ranking J.D. Power pokrywa się z innymi niedawnymi badaniami, w tym danymi od JustWatch. Obliczając „mierzone zainteresowanie” usługami przesyłania strumieniowego, JustWatch informuje, że pierwsze miejsce zajął Netflix, a następnie Amazon Prime Video, Hulu, Disney +, HBO Max, Peacock i Apple TV Plus – w takiej właśnie kolejności.

Jednak raport JustWatch nie jest zgodny z procentami. Według wskaźnika Netflix uzyskał 31%, a Apple TV Plus, znajdujące się na dolnym końcu spektrum, miało 3% mierzonego zainteresowania. Chociaż ankiety i dane mogą przedstawiać szeroki obraz branży przesyłania strumieniowego, różnice w obliczeniach i metodologii mogą utrudniać zrozumienie, co się właściwie dzieje.

Niezdecydowani użytkownicy Apple TV Plus

Wcześniej badanie MoffetNathan wykazało, że 62% abonentów serwisu z Cupertino korzystało z bezpłatnego okresu próbnego. Przyszłość nie wygląda optymistycznie. Mniej niż jedna trzecia odnowi płatność na kolejny okres, czyli większość nie planuje odnowienia. W czwartym kwartale 2020 roku 62% użytkowników Apple TV Plus było objętych planem darmowym, zgodnie z raportem SVOD Tracker firmy MoffetNathan za IV kwartał (za pośrednictwem Variety). Plany promocyjne zostały przekazane nabywcom nowych produktów Apple od czasu wprowadzenia serwisu VOD na rynek pod koniec 2019 roku.

Najlepsze seriale Apple TV Plus

Wszystko wskazuje na to, że większość użytkowników albo nie planuje ponownej subskrypcji po zakończeniu okresu próbnego, albo nie ma pewności, czy tak się stanie. 30% stwierdziło, że planuje znowu płacić, 29% stwierdziło, że nie zamierza tego robić, a pozostali nie wiedzą.

Te liczby pokazują, jak w tyle jest za konkurentami jest usługa firmy Tima Cooka. Ta sama ankieta wykazała, że ​​tylko 16% subskrybentów Disney + było objętych planem promocyjnym. Wśród nich 48% stwierdziło, że zamierza dokonać ponownej subskrypcji, a tylko 19% stwierdziło, że nie.

Według Variety jednym z problemów Apple może być brak treści w porównaniu z innymi platformami. Usługa oferuje łącznie 55 tytułów, podczas gdy konkurencja oferuje ich tysiące. Jednak to utrzymanie abonentów wydaje się być dla firmy priorytetem. W październiku 2020 roku Apple przedłużyło okres próbny do końca lutego 2021 roku, a w styczniu ponownie do lipca tego roku. Zawieszona z uwagi na pandemię COVID-19 została produkcja najważniejszych seriali, jak „The Morning Show”. Musimy też zauważyć, że Apple TV Plus to tylko i wyłącznie materiały dostępne na tej platformie i produkowane dla firmy z Cupertino. Trudno z tego względu traktować usługę jako pełnoprawnego konkurenta Netflixa. Apple zdecydowanie konsekwentnie realizuje swój cel – szkoda tylko, że tak powoli.

Źródło: Appleinsider

Motyw