Huawei Technologies jest jednym z największych na świecie producentów sprzętu telekomunikacyjnego. Chińczycy planują sprzedać w tym roku rekordowe 140 milionów smartfonów. Zamierzają się także bardziej skupić na flagowcach. Aby to osiągnąć, chcą otworzyć w najbliższym czasie 15 tysięcy nowych sklepów detalicznych na całym świecie.
Richard Yu Chengdong (Chief Executive Officer of Huawei Consumer Business Group) powiedział we wtorek, co następuje:
Myślimy optymistycznie i jesteśmy pewni, że osiągniemy nasz cel w tym roku. Liczba naszych sklepów nie jest jednak obecnie wystarczająca. Zamierzamy otworzyć więcej sklepów detalicznych na całym świecie.
Huawei posiada obecnie ok. 35000 własnych sklepów na całym świecie, w tym 11000 w Chinach, 6500 rozsianych po Azji, 6200 w Europie i 1500 w Ameryce Południowej. Firma działa w 170 krajach, współpracując także z sieciami telefonii komórkowej czy różnymi zewnętrznymi sklepami detalicznymi. Dla porównania Apple ma „tylko” 484 własne sklepy w siedemnastu krajach.
Chińska firma opublikowała ostatnio swoje statystyki, które pokazują 25-procentowy wzrost sprzedaży z roku na rok. Według badań, Huawei ma 11,4% udziału w rynku mobilnym. W segmencie urządzeń premium natomiast przedsiębiorstwo uzyskało skok z 15,2% do 25,7% w okresie pomiędzy marcem a majem. Richard Yu twierdzi, że to było możliwe ze względu na popyt spowodowany przez popularny flagowy model – Huawei P9.
Tak czy inaczej, spodziewajmy się, że niebawem wokół nas pojawią się sklepy z logiem Huawei, zwłaszcza w wybranych dużych polskich miastach. Czy firma przekona konsumentów swoją marką? To się okaże już niedługo.
źródło: South China Morning Post