Koniec lipca, a tu tyle nowości jednego dnia. Najpierw OnePlus prezentuje swojego kolejnego flagowego smartfona, a teraz przyszła pora na Motorolę. O Moto G w trzeciej odsłonie mogliście już przeczytać na naszym portalu, więc na koniec nie pozostało nic innego jak przedstawić Moto X, ale w dwóch odmianach.
Motoroli jednak udało się dotrzymać kilku tajemnic aż do momentu premiery. Dotyczyły one właśnie flagowych modeli, gdyż Moto X teraz idzie dwoma ścieżkami, z dopiskiem: Play oraz Style. W takim razie czym się różnią te smartfony? Zacznijmy od specyfikacji tego drugiego urządzenia:
- 5,7-calowy wyświetlacz QuadHD:
- układ Snapdragon 808;
- 3 GB RAM;
- 16/32/64 GB wbudowanej pamięci dla użytkownika (+MicroSD);
- aparaty:
- tył: 20,7 MPx (f/2.0, diody CCT);
- przód: 5 MPx;
- akumulator o pojemności 3000 mAh;
- Android 5.1.1 Lollipop.
Topowa specyfikacja i z pewnością znajdzie ten smartfon wielu chętnych, ale Motorola także spełniła moje osobiste marzenia i stworzyła jeszcze Moto X Play, który wypełnia lukę w portfolio amerykańskiego producenta za sprawą następującej specyfikacji:
- 5,5-calowy wyświetlacz FullHD;
- układ Snapdragon 615;
- 2 GB RAM;
- 16/32 GB wbudowanej pamięci dla użytkownika (+MicroSD);
- aparaty:
- tył: 20,7 MPx (f/2.0, diody CCT);
- przód: 5 MPx;
- akumulator o pojemności 3630 mAh;
- Android 5.1.1 Lollipop.
Nieco słabszy, ale wciąż bardzo dobry układ, spory wyświetlacz z „normalną” rozdzielczością, ale przede wszystkim w tych danych technicznych rzuca się w oczy ogromny akumulator. To był największe problem poprzedniej Moto X. Dodatkowo producent podlegający Lenovo chwali się, że wyświetlacze w powyższych smartfonach otoczone są bardzo cienkimi ramkami.
W takim razie na końcu pozostało wspomnieć o cenach, ale te nie zostały wprost określone. Motorola jedynie wspomniała, że Moto X Style będzie o kilkaset dolarów tańszy od Galaxy S6 i iPhone’a 6, a z kolei Moto X Play ma jeszcze mieć o „stówkę” uciętą cenę. Czy te smartfony mają szansę na sukces? Według mnie tak, ale wszystko się okaże po ich pojawieniu się w sklepach. Style trafi do nich we wrześniu, a Play już w przyszłym miesiącu.