[Raport] Przenoszenie numerów w 2Q2018 – który operator stracił, a który zyskał?

Adrian Celej Telekomunikacja 2018-07-06

Czasem już tak się zdarza, że z pewnych względów (niekorzystna oferta, złe potraktowanie przez pracowników sieci) decydujemy się na zmianę operatora. Dziś jest to w zasadzie formalność, powstały procedury ułatwiające ten proces, często telekomy oferują lepsze warunki za przeniesienie numeru od konkurencji. Jednocześnie dzięki raportom o migracji numerów możemy określić, który operator postarał się najbardziej (tworząc lepszą ofertę lub wydając miliony na marketing), a który powinien wyciągnąć konsekwencje ze swoich działań. Taki raport udostępnił dziś prezes UKE.

Ile przenieśliśmy numerów?

W 2 kwartale 2018 roku przeniesionych zostało 424208 numerów. Jest także podział na miesiące:

  • Kwiecień – 143545
  • Maj – 141961
  • Czerwiec – 138702

Rekord pobito 1 czerwca, kiedy to przeniesiono 13537 numerów.

Który operator stracił, a który zyskał?

Wbrew pozorom na naszym rynku nie działa 4 operatorów i kilku wirtualnych, jest ich obecnie kilkudziesięciu. Z tego powodu ograniczyłem się tylko do tych, których znamy:

Powyższa tabela daje do zrozumienia, że w największych kłopotach jest obecnie Orange i Play – pomarańczowi stracili ponad 20 tysięcy klientów, fioletowi 14,5 tysiąca. Wynik ten to prawdziwa katastrofa. Kto jest największym wygranym? O dziwo nie żaden z dużych operatorów, a mały MVNO – Premium Mobile. Prawie 13,5 tysiąca to wynik naprawdę zaskakujący, szczególnie że operatorzy tego typu mają bardzo małą bazę klientów. Spośród dużych operatorów najlepszym wynikiem może pochwalić się T-mobile, jednak z drugiej strony ledwie 6 tysięcy klientów podebranych konkurencji to mało przy takiej skali biznesu, Orange stracił ponad 3 razy więcej.

Źródło: UKE






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x