Logo ORLEN Paczka na czerwonym tle.

Dominacja InPostu może się skończyć. Orlen Paczka właśnie wytoczyła ciężkie działa

3 minuty czytania
Komentarze

Rynek automatów paczkowych zaczął się zmieniać. Dominacja InPostu jest niezaprzeczalna, ale wygląda na to, że Orlen Paczka nie zamierza składać broni. Ogłoszono bowiem, że automaty paczkowe Orlenu będą od teraz współdzielone. Oznacza to, że paczki od innych przewoźników będzie można zamawiać z odbiorem w Orlen Paczka. Na ten krok zdecydował się już pierwszy partner.

Orlen Paczka rzuca rękawice InPost

Automat paczkowy Orlen Paczka sfotografowany od boku z dużym czerwonym logo firmy. Poczta Polska może połączyć się z tą usługą
Fot. Orlen Paczka / materiały prasowe

Pojawiały się już pomysły, by stworzyć otwartą sieć automatów paczkowych, czyli maszyn, gdzie przesyłki mógłby umieszczać dowolny przewoźnik. Dziś to tak nie działa, a jeżeli chcemy coś wysłać, korzystając z usług InPostu, to wybór jest ograniczony tylko do ich paczkomatów lub kuriera.

Podobnie działa to u innych przewoźników. Swoje automaty paczkowe mają DPD czy DHL, ale także i Orlen. I to właśnie ci ostatni zdecydowali się na to, by urządzenia współdzielić z innym podmiotem. Mowa o GLS, które będzie mogło umieszczać przesyłki klientów w automatach paczkowych Orlenu.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim, postanowiliśmy udostępnić skrytki w automatach paczkowych ORLEN innym podmiotom. Działania te wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Dzięki współdzieleniu automatów będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko.

Maciej Chłodziński, Kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN, informacja prasowa

Ma być wygodniej i ekologicznie

Kobieta trzymająca kartonowe pudełko, używająca smartfona przy paczkomacie.
Fot. Andrew Angelov / Shutterstock

Zamiast stawiać kolejne automaty paczkowe tylko dla klientów GLS, a tym samym mnożyć urządzenia, postanowiono nawiązać współpracę z jedną z większych firm na rynku. Orlen ma obecnie 6000 automatów paczkowych i co ważne, te mają znajdować się w zasięgu ponad 40% mieszkańców Polski. I to w odległości mniejszej niż 7 minut spacerem. Nawiązanie współpracy między dwiema firmami ma być wygodą dla klientów, ale też i wyrazem troski o środowisko.

Myślimy o środowisku i przyszłych pokoleniach. Korzystając z istniejących maszyn paczkowych nie zwiększamy emisji CO2 i nie ingerujemy w miejski krajobraz.

Tomek Zwiercan, Dyrektor zarządzający GLS w Polsce, informacja prasowa

InPost ma do dyspozycji w Polsce ponad 27 tysięcy maszyn, więc Orlen jest za nimi daleko w tyle. Jednak uruchomienie takiej współpracy i współdzielenie automatów paczkowych może być ważnym krokiem dla obu firm. Wszak to duża wygoda dla klientów, a to oni decydują, którego przewoźnika wybiorą.

Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Czajnikolandia / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw