Żółte Volvo EX30 na parkingu podczas testu.

Samochód elektryczny, którego nie można naładować. Absurdalny problem Volvo EX30

4 minuty czytania
Komentarze

Mimo że w kwietniu 2024 roku informowaliśmy o rekordach sprzedaży Volvo, producenci powinni zwrócić większą uwagę nie tylko na ilość, ale także… jakość. Klienci zgłaszają bowiem wielokrotnie pojawiające się błędy i usterki w modelu EX30, które obejmują problemy z ładowaniem samochodu elektrycznego.

Aktualizacja #1, 17.07.2023, 11:14

Do redakcji Android.com.pl zwrócił się przedstawiciel agencji PR działającej w imieniu Volvo Polska. W przesłanej wiadomości znajdziemy informacje o specyfice brytyjskiego rynku motoryzacyjnego oraz różnicach względem Polski, oraz opis aktualnego stanu rzeczy na rynku brytyjskim.

W Wielkiej Brytanii (w odróżnieniu od innych rynków) samochody są sprzedawane online, a w związku z tym konsument ma prawo do zwrotu pojazdu tak jak każdej usługi cyfrowej lub dowolnego innego produktu (np. telefonu lub telewizora czy odzieży) z wielu różnych powodów.

Spośród dostarczonych w Wielkiej Brytanii ponad 4 500 samochodów, mniej niż 0,5% właścicieli tego modelu zdecydowało się na jego zwrot. Jeszcze mniejszy odsetek był związany z kwestiami oprogramowania.

Sprzedaż EX30 w Wielkiej Brytanii jest kontynuowana, a wysoka liczba zamówień potwierdza popularność tego modelu. Cieszą nas pozytywne opinie, które otrzymujemy od jego właścicieli. Volvo Cars niezmiennie wspiera swoich klientów na każdym etapie użytkowania samochodu.

Kontekst kulturowy: Według danych Statista z maja tego roku, brytyjczycy należą do narodów najczęściej zwracających towary zakupione online (aż 53%). Do najczęściej zwracanych produktów zalicza się elektronika (9%) oraz meble i akcesoria domowe (8%). 

Komunikat agencji PR obsługującej Volvo Polska, przesłany do redakcji Android.com.pl 17 lipca 2024 roku

Poniżej oryginalna treść artykułu

Żółty samochód marki Volvo widziany od tyłu, na zielonych polskich tablicach rejestracyjnych WN2186T.
Fot. Łukasz Pająk / Android.com.pl

Problemy z ładowaniem i ekranem w samochodzie elektrycznym

Jak podaje Autocar, Volvo zmaga się z poważnymi problemami z oprogramowaniem w modelu EX30, co skłoniło niektórych właścicieli w Wielkiej Brytanii do zwrotu swoich pojazdów. Problemy te obejmują m.in. wyłączanie się ekranów, brak reakcji przycisków na kierownicy przy problemach z ładowaniem oraz losowe uruchamianie się systemów hamowania awaryjnego. Właściciele zgłaszali również uszkodzone ekrany dotykowe, wyświetlanie nieprawidłowych informacji, resetowanie profili do ustawień fabrycznych oraz niesprawne systemy wspomagania kierowcy. Wystarczy zerknąć na informacje zamieszczane przez użytkowników, np. na forum EX30.

Oprogramowanie w modelu EX30 odgrywa kluczową rolę, umożliwiając dostęp do wielu funkcji samochodu poprzez centralny ekran dotykowy. To krok ku innowacji, ale także potencjalne generowanie kolejnych problemów – każda usterka w elektronice wymaga bowiem naprawy poprzez system. Fizycznych przełączników i przycisków jest bowiem bardzo mało.

Jasnoniebieski kompaktowy SUV elektryczny w białym studio.
Fot. Volvo / materiały prasowe

Warto wspomnieć, że Volvo już wcześniej miało problemy z oprogramowaniem tego modelu, o czym informowaliśmy pod koniec stycznia 2024 roku. Firma wstrzymała wprowadzenie EX30 na rynek w lutym, aby przeprowadzić niezbędne aktualizacje. Jak widać, nie wszystko udało się dograć do momentu premiery.

Volvo odpowiada na zarzuty

Rzecznik Volvo w odpowiedzi na te doniesienia oświadczył, że firma jest świadoma problemów i pracuje nad ich rozwiązaniem.

Zdajemy sobie sprawę, że nie tego kierowcy oczekują od swoich samochodów Volvo i pracujemy nad tym, aby zaradzić temu tak szybko, jak to możliwe, przy minimalnych niedogodnościach dla naszych klientów.

Rzecznik prasowy Volvo w oświadczeniu cytowanym przez Autocar

W oświadczeniu podkreślono także, że przypadki zwrotów samochodów w Wielkiej Brytanii są nieliczne, a Volvo nadal cieszy się pozytywnymi opiniami od większości klientów. Według przedstawicieli firmy o popularności modelu ma świadczyć dostarczenie ponad 4500 egzemplarzy w Wielkiej Brytanii w tym roku.

Żółty samochód Volvo z zieloną tablicą rejestracyjną WN 2186T, widok z przodu.
Fot. Łukasz Pająk / Android.com.pl

W bardzo niewielu przypadkach w Wielkiej Brytanii klienci zdecydowali się skorzystać ze swoich praw konsumenckich i zwrócić samochody. Volvo Cars stara się i nadal wspiera swoich klientów w trakcie całego procesu posiadania samochodu, a ogólnie rzecz biorąc, nadal jesteśmy zachęcani pozytywnymi opiniami, które otrzymujemy od właścicieli. 

Rzecznik prasowy Volvo w oświadczeniu cytowanym przez Autocar

Redaktor Android.com.pl Łukasz Pająk niedawno miał możliwość testowania tego modelu. W redakcyjnych testach nie pojawiły się żadne problemy z oprogramowaniem ani ładowaniem samochodu elektrycznego. Recenzję niebawem opublikujemy w naszym serwisie.

Źródło: Autocar, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Łukasz Pająk / Android.com.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw