Opóźnienie pociągu w aplikacji KOLEO - Telefon trzymany w dłoni, na ekranie wyświetlane są informacje o rozkładzie jazdy pociągów w języku polskim.

Sposób, by nie zepsuć sobie wakacji. Opóźnienie pociągu sprawdzisz w aplikacji

3 minuty czytania
Komentarze

Opóźnienie pociągu to nigdy nic przyjemnego. Szczególnie w wakacje, kiedy mamy wszystko już zaplanowane. Informacje o opóźnieniach pociągu mogą nam zepsuć dzień lub wyjazd, ale im wcześniej o takich sytuacjach wiemy, tym lepiej. Zawsze bowiem można zacząć wcześniej działać i np. szukać alternatywnych środków transportu czy pójść na kawę na dworcu. Od teraz takie opóźnienia sprawdzimy w aplikacji mobilnej KOLEO.

Opóźnienie pociągu w aplikacji KOLEO

Pociąg na nowoczesnej stacji w ruchu.
Fot. Denis Belitsky / Shutterstock

Chyba każdy, kto kiedyś podróżował pociągiem po Polsce, doświadczył tego, że te nie zawsze przyjeżdżają zgodnie z rozkładem jazdy. Opóźnienie pociągu może wywołać poruszenie, a zaczynające się wakacje i znacznie zwiększona liczba osób podróżujących w ten sposób, często prowadzi do niezbyt przyjemnej atmosfery na dworcu. Jednak widza o planowanym opóźnieniu pociągu może być przydatna.

Możliwość sprawdzania opóźnienia wprowadziło już u siebie PKP Intercity razem z innymi funkcjonalnościami, a teraz przyszła pora na KOLEO. Dostęp do informacji o tym, czy nasz pociąg będzie na czas, a może jednak przyjdzie nam na niego poczekać dłużej, mają być dostępne w czasie rzeczywistym oraz aktualizowane na bieżąco. Niestety nie co do minuty, ale z odświeżaniem co 10.

Dane otrzymujemy od PKP Polskich Linii Kolejowych, które wszystkie informacje biorą z pierwszej ręki – prosto od dyżurnych ruchu ze wszystkich stacji na terenie kraju. Obecnie w aplikacji możemy sprawdzić jak wygląda sytuacja u wszystkich przewoźników poza Kolejami Dolnośląskimi, SKM w Warszawie i Kolejami Mazowieckimi. Dane w aplikacji są odświeżane co 10 minut. Czasami informacje od kolejarzy są wprowadzane do systemu z opóźnieniem. Dlatego warto dodać, że dane mają charakter wyłącznie informacyjny i nie ma możliwości kupienia biletu na pociąg po jego planowym odjeździe.

KOLEO, informacja prasowa

Za spóźniony pociąg możesz otrzymać rekompensatę

Ekran telefonu komórkowego wyświetlający rozkład jazdy pociągów.
Fot. KOLEO / materiały prasowe

Warto także przypomnieć, że w przypadku większych opóźnień, pasażerowie mogą liczyć na rekompensatę. Tutaj nie ma znaczenia, z jakiego powodu nie przyjechał pociąg, a jedynie czas jego spóźnienia.

Można otrzymać rekompensatę w wysokości 25% ceny biletu, jeżeli pociąg spóźnił się przynajmniej 60 minut, a 50%, gdy przyjechał 2 godziny po planowanym odjeździe. Niewielkie to pocieszenie, ale dobrze pamiętać o tym, że mamy możliwość ubiegania się o zwrot części kosztów.

Przeczytałeś wszystko? To wspaniale! Dziękujemy! Teraz prosimy cię o poświęcenie jeszcze 10 sekund na wypełnienie krótkiej ankiety. Twoja pomoc jest dla nas nieoceniona, ponieważ sprawdzamy preferencje Polaków w zakresie pracy z domu.

Źródło: KOLEO. Zdjęcie otwierające: KOLEO / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw