Ekran smartfona z witryną Ticketmaster oraz ostrzeżenie BIK o wycieku danych osobowych z serwisu Ticketmaster.
LINKI AFILIACYJNE

Ostrzeżenia BIK w skrzynkach e-mailowych Polaków. Chodzi o wyciek danych

2 minuty czytania
Komentarze

Polacy otrzymują właśnie ostrzeżenia BIK na swoje skrzynki e-mailowe związane z dużym wyciekiem danych. Jeśli śledzicie wpisy w naszym serwisie, prawdopodobnie wiecie, że chodzi o jeden z największych wycieków danych w ostatnich miesiącach. Dotyczył on ponad pół miliarda ludzi, którzy byli klientami serwisu Ticketmaster. W podobnym czasie okazało się, że w ręce hakerów mogły trafić dane klientów banku Santander w Chile, Hiszpanii i Urugwaju (nie dotyczy to Santander Bank Polska). Firmą łączącą obydwie sprawy jest Snowflake, czyli dostawca chmury.

Strona internetowa Ticketmaster na smartfonie z ofertą biletów na koncerty 2 za 1.
Fot. T. Schneider / Shutterstock

Kto zawinił w tej sprawie? Snowflake czy Ticketmaster?

Hakerzy, którzy wykradli dane, twierdzą, że nastąpiło to poprzez wykradzione dane i zalogowanie na konto pracownika firmy. Z kolei Snowflake twierdzi, że faktycznie doszło do wycieku, ale nie nastąpiło to przez konta pracownicze, tylko słabe zabezpieczenia konta po stronie klientów serwisu, w tym przypadku Ticketmaster.

Specjaliści wskazują natomiast, że jeśli wina faktycznie leży po stronie ofiar, a konkretnie braku uwierzytelniania dwuskładnikowego na kontach klientów, to winą Snowflake jest to, że nie ułatwił konfiguracji konta, by było ono odpowiednio zabezpieczone i nie wymusił stosowania 2FA u wszystkich klientów.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Ostrzeżenia BIK w waszych skrzynkach

Na skrzynki pocztowe osób, które mają wykupione Alerty BIK, trafiło ostrzeżenie dotyczące wycieku danych z Ticketmaster. Ostrzeżenia BIK to e-mailowe powiadomienia o niebezpiecznych zjawiskach w cyberprzestrzeni, które mogą, ale nie muszą dotyczyć odbiorców wiadomości. Możliwe, że nie nigdy nie korzystaliście z serwisu Ticketmaster. Jednak jeśli byliście jego klientami, to warto zapoznać się z treścią wiadomości.

Ostrzeżenia BIKInformacje otrzymaliśmy z serwisu Niebezpiecznik.pl i wysyłamy ją dalej, aby Cię ostrzec i doradzić, co zrobić, jeśli ta sytuacja dotyczy Ciebie lub kogoś z Twoich bliskich.O co chodzi?Firma Ticketmaster, która zajmuje się sprzedażą biletów na różne wydarzenia sportowe i kulturalne na całym świecie, została zhackowana i straciła dane kilkudziesięciu milionów klientów i pracowników. Wyciekły informacje o rachunkach, numery kart płatniczych i dane osobowe (imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, nr telefonu).Korzystałam/em z Ticketmastera. Co mam teraz zrobić?Jeśli zdarzyło Ci się kupować bilety za pośrednictwem Ticketmaster i masz podpiętą tam kartę płatniczą, usuń ją z serwisu. Karty nie trzeba zastrzegać, gdyż ujawnione dane nie pozwalają na jej nieautoryzowane obciążenie.Uważaj na próby kontaktuPonieważ wyciekły dane telefoniczne, mailowe i adresowe, oszuści mogą je wykorzystywać do ataków spoofingowych lub phishingowych, czyli mogą podszywać się pod instyt
Ostrzeżenia BIK rozsyłane są do Polaków od rana, 6 czerwca 2024 r. Fot. BIK / e-mail, zrzut ekranu

BIK podaje, że w niepowołanych rękach mogły znaleźć się informacje o rachunkach, numery kart płatniczych i dane osobowe. Podpowiada też, co należy zrobić, aby ograniczyć szkody. Przede wszystkim usunąć kartę płatniczą, która była podpięta w serwisie Ticketmaster, a po drugie uważać na próby kontaktu od nieznanych osób – to może być phishing lub spoofing.

Masz dość upałów? Sprawdzamy, jak Polacy walczą z upalną pogodą. Poświęcisz kilka minut na wypełnienie naszej ankiety?

Źródło: Ostrzeżenie BIK. Zdjęcie otwierające: Mr. Tempter / Shutterstock, montaż własny

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw