Kobieta z długimi kręconymi włosami siedzi na dywanie, korzystając z laptopa. Obok niej leżą zeszyty, mapa, kapelusz, kubek i aparat fotograficzny. W tle widoczne są sofa i rośliny w doniczkach.
LINKI AFILIACYJNE

Polacy oddają swoje dane w sieci za bezcen. Wystarczy drobna zniżka i hamulce puszczają

3 minuty czytania
Komentarze

Zachowanie bezpieczeństwa w internecie jest niezwykle ważne, o czym niedawno przekonali się wszyscy Polacy między innymi przy okazji oszustw związanych ze spoofingiem czy licznie pojawiających się w sieci scamów. Niestety Polacy mimo sporej świadomości w kontekście cyberbezpieczeństwa i tak udostępniają swoje dane w sieci. Wszystko dla promocji, rabatów oraz zniżek.

Polacy udostępniają swoje dane w internecie za promocje i zniżki

Polacy udostępniają swoje dane w internecie za promocje i zniżki. Starsze dłonie osoby pracującej na laptopie w domowym otoczeniu.
Fot. Tima Miroshnichenko / Pexels

Firma Adyen zajmująca się między innymi płatnościami internetowymi oraz zarządzaniem danymi i finansami w sieci udostępniła wynik corocznego badania Adyen Retail Report. Niestety jego treść nie jest zbyt pozytywna, ponieważ już na wstępie czytamy, że aż 40% Polaków chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzymają zniżki i specjalne oferty.

Jest to pokłosie innej statystyki, z której wynika, że 65% polskich konsumentów oczekuje na więcej spersonalizowanych rabatów u sprzedawców detalicznych, u których najczęściej robi zakupy. Jakby tego było mało, dwie trzecie z nas (67%) pobierze aplikację sprzedawcy w celu uzyskania lepszych premii lojalnościowych lub nagród, a to naturalnie także równa się z przekazaniem dodatkowych danych do internetu oraz zmniejszoną prywatnością w sieci.

Każdy czasami chce poczuć się jak klient VIP, tym bardziej jeśli wiąże się to z realnymi oszczędnościami. Rozpoznanie i docenienie lojalnego klienta oczywiście jest dość złożonym procesem, ale może opierać się na danych pozyskiwanych w bezproblemowy sposób, np. dzięki powiązaniu programu lojalnościowego z kartą płatniczą. Nic nie wytłumaczy nam wyborów i preferencji klienta lepiej niż to, jak i co kupuje.

Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen

Jak firmy patrzą na polskich klientów?

Mężczyzna w okularach i czarnej koszulce patrzy na smartfona.
Fot. Bits And Splits / Shutterstock

W raporcie firmy Adyen pojawia się także perspektywa przedsiębiorstw, które próbują zachęcić klientów do korzystania ze swoich usług. Co ciekawe zaledwie co czwarta firma uważa, że zna większość swojej bazy klientów wystarczająco dobrze, aby personalizować produkty, rabaty i usługi.

Jeszcze mniej, ponieważ 19% z nich podkreśla, że brakuje im danych na temat zachowań konsumentów. Tymczasem 22% wskazuje na brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji obsługi we wszystkich kanałach i na dużą skalę. Wszystko to dosyć ciekawie kontrastuje, z tym że Polacy i tak chętnie przekażą tym przedsiębiorstwom swoje dane w zamian za odpowiednie zniżki i promocje.

Dalsza część materiału znajduje się pod wideo

Adyen podkreśla, że ich badanie zostało przeprowadzone między 15 stycznia a 1 lutego tego roku. W całym przedsięwzięciu wzięło udział 38 tysięcy konsumentów oraz 13 tysięcy przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów na całym świecie – w tym z Polski.

Źródło: Adyen Retail. Zdjęcie otwierające: Halfpoint / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw