Odtwarzacz multimedialny z napisem "PLAY" na froncie oraz zdalne sterowanie po prawej stronie na drewnianym blacie.

Polacy pokochali rozwiązanie od Play. Wybiera je już co trzeci klient

3 minuty czytania
Komentarze

Mija rok, odkąd Play wprowadził do swojej oferty Telewizję Nowej Generacji. To coś wyjątkowego na polskim rynku, ponieważ daje klientom operatora możliwość wyboru serwisów streamingowych oraz kanałów niemal dowolnie i nie jest to przypisane na stałe do ich pakietu. Zainteresowanie usługą okazało się spore, a jak informuje fioletowy operator, średnio wybiera je co 3. klient.

Telewizja Nowej Generacji od Play to sukces

Pierwszy plan zdalnego sterowania telewizorem kierowanego w stronę ekranu telewizora wyświetlającego kolorowe ikony aplikacji.
Fot. RasulovS / Depositphotos

Sporo się zmieniło od momentu, kiedy Play przejęło UPC i choć nie każdy z klientów operatora był z tego zadowolony, czasu cofnąć się już nie da.

Jedną ze zmian, które nastąpiły po przejęciu, było wprowadzenie do oferty Telewizji Nowej Generacji. To poniekąd połączenie tradycyjnych pakietów z dostępem do wybranych kanałów cyfrowych, ale też z możliwością korzystania z serwisów streamingowych. Nie byłoby w tym rozwiązaniu nic interesującego, gdyby nie system punktowy, pozwalający użytkownikom na zmianę posiadanych kanałów czy dostępu do platform streamingowych.

Fioletowa grafika reklamowa z napisem "Co 3. klient wybiera telewizję nowej generacji w Play" oraz ikoną TV nowej generacji.
Fot. materiały prasowe

Usługa okazała się sporym sukcesem. Według danych przedstawionych przez operatora, jego klienci aktywowali ponad 133 tysiące pakietów oraz usług, a do tego celu wykorzystali ponad 2,7 miliona punktów. Tę usługę wybiera średnio co trzeci klient operatora, a wygląda na to, że te wyniki będą coraz lepsze.

Według naszych analiz, starsi domownicy wybierają telewizję „za punkty” ze względu na dostęp do kanałów tradycyjnych. Młodsi – z powodu elastyczności w zakresie oferty streamingowej.

Dla tej ostatniej grupy klientów ważne jest to, że w każdym miesiącu mogą zdecydować się na inny serwis streamingowy w ramach wykupionego miesięcznego pakietu punktów, a pakietami zarządzać wygodnie za pośrednictwem pilota na ekranie telewizora.

Artur Dominiak, dyrektor Departamentu Usług dla Domu w Play, informacja prasowa

Cena Telewizji Nowej Generacji

Porównanie dwóch ofert abonamentowych na telewizję, z różnicą w cenie i liczbie punktów programowych.
Fot. Play / zrzut ekranu

Sama Telewizja Nowej Generacji (TNG) dostępna jest dla abonentów operatora, ale też i dla nowych klientów. Posiadając jednak już usługi Play, zapłacimy za dostęp o 20 złotych miesięcznie mniej. Do wyboru są dwa pakiety, które różnią się liczbą punktów do wykorzystania (30 lub 45). W każdym z nich otrzymuje się dostęp do 82 kanałów oraz serwisu Viaplay Medium. Punkty można co miesiąc wymieniać na dostęp do innych kanałów.

dekoder Play BOX TV Fot Android.com.pl/Bartosz Szczygielski
Fot. Bartosz Szczygielski / Android.com.pl

Dostęp do HBO Max wyceniono na 25 punktów, a cena Netflix wyrażona w punktach wynosi od 25 (pakiet podstawowy) do 45 punktów (pakiet premium). Za pakiet Canal+ z dostępem do seriali, dokumentów i sportu trzeba wymienić 50 pkt. Takich pakietów jest oczywiście więcej, a pełną ich listę znajdziemy na stronie operatora.

  • TNG 30 – cena 65 złotych miesięcznie (klienci operatora 45 zł), pierwsze dwa miesiące za darmo
  • TNG 45 – cena 85 złotych miesięcznie (klienci operatora 65 zł), pierwsze dwa miesiące za darmo

Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Bartosz Szczygielski / Android.com.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw