Google dosyć niespodziewanie i w tajemnicy testuje funkcję krótkich filmów w swoim systemie wyszukiwania. Ta zaskakująca inicjatywa może rozpocząć walkę z popularnymi platformami do udostępniania podobnych treści. Mowa tu więc o TikToku czy Instagramie.
Spis treści
Google niespodziewanie przejmie tron po TikToku?
Nie od dziś wiemy, że TikTok nie ma najlepszej pozycji w Stanach Zjednoczonych. Tamtejsi politycy otwarcie debatują nad tym, aby całkowicie wycofać chińską aplikację z rynku, co okazuje się wodą na młyn dla niektórych firm. Wśród niespodziewanych konkurentów TikToka znajdziemy Google, która to firma właśnie testuje nową funkcję w swojej wyszukiwarce. Do tego wcale nie trzeba instalować żadnych rozszerzeń Chrome.
„Short Videos” to wciąż nieoficjalna opcja, która umożliwia użytkownikom odkrywanie i przeglądanie krótkich filmów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Podobnie jak na TikToku czy Instagramie, użytkownicy mogą przewijać, oceniać i udostępniać filmy, tworząc interaktywną społeczność krótkich form wideo.
Google widocznie podąża śladami TikToka, który od lat zdobywa popularność jako platforma do udostępniania krótkich treści. Z biegiem czasu funkcja „Short Videos” może okazać się katem dla TikToka, w szczególności, gdy dodamy do tego postępujące kłopoty chińskiej aplikacji.
Jak działa nowa funkcja w popularnej wyszukiwarce?
Oprócz rywalizacji z TikTokiem gigant z Mountain View prawdopodobnie chce odpowiedzieć na rosnącą popularność rolek od Instagrama. W końcu one również zyskują coraz więcej aprobaty jako platforma do udostępniania krótkich filmów. Opcja „Short Videos” od Google’a może być bezpośrednim rywalem Mety, a przy okazji świetnym rozwinięciem znanego wszystkim formatu YouTube Shorts.
Testowana przez Google funkcja wciąż nie trafiła do pełnego obiegu, jednak sposób jej działania jest wyjątkowo prosty. Po wpisaniu w wyszukiwarkę prostego hasła (np. „koty”), w górnym segmencie z kategoriami pojawi się zakładka „Short Videos”, gdzie zawarte zostaną krótkie filmy właśnie z tymi futrzakami.
Naturalnie testowanie tej funkcji przez Google otwiera nowe możliwości dla twórców i marketingowców, którzy mogą wykorzystać tę platformę do promowania swoich treści i produktów. Jednocześnie konkurencja w branży krótkich filmów wideo staje się coraz większa, co może prowadzić do dalszego rozwoju funkcji i innowacji w tym segmencie branży rozrywkowej.
W oczekiwaniu na nową funkcję możecie sprawdzić, jak działa TikTok bez rejestracji.
Źródło: PiunikaWeb, Gadgets 360. Zdjęcie otwierające: Firmbee.com / Unsplash
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.