Zbliżenie na niebieski kabel HDMI z napisem 'OUT' na urządzeniu elektronicznym z lekkim czerwono-fioletowym odbiciem w tle.

Port HDMI sprawi, że już nigdy nie uciekniemy od reklam. Oto chytry plan znanego producenta telewizorów

2 minuty czytania
Komentarze

Tak jest, to właśnie port HDMI, ten sam, który dał nam cud rozdzielczości wyższych niż 480p, przyniesie nam zagładę. Wszystko przez chytry plan amerykańskiego – bo jakżeby inaczej – producenta elektroniki Roku. Pomysłu nie mógłby się powstydzić sam Lucyfer, ponieważ jeśli wszystko pójdzie po myśli Amerykanów, już wkrótce nie będzie od reklam żadnej ucieczki, nawet na konsolach do gier i zewnętrznych odtwarzaczach Blu-Ray.

Roku jest odważne w kwestii reklam nie od dziś

Panel z tyłu telewizora z podłączonymi kablami, w tym kablem HDMI do port HDMI i złączem antenowym.
Fot. Patrick Campanale / Unsplash

To, że Roku produkuje własne telewizory, jest wyłącznie pobocznym efektem innych działań firmy. Amerykanie specjalizują się przede wszystkim w produkcji oprogramowania dla smart TV, a także przystawek do telewizorów podłączanych przez port HDMI.

Firma od maja 2023 r. sprzedaje reklamy, które można podrzucać użytkownikom telewizorów podczas korzystania z wygaszacza ekranu, gdy nikt aktywnie nie używa ekranu. Celem kolejnych działań firmy jest właśnie port HDMI. Autorzy newslettera Lowpass wychwycili jeden z patentów, który został wysłany przez Roku do Urzędu Patentowego w USA.

Port HDMI i tajemniczy patent dotyczący reklam

Kabel HDMI zakończony złączem męskim na jasnym tle.
Fot. PIX1861 / Pixabay

Patent polega na tym, że Roku miałoby uzyskać dostęp do wyświetlanych treści przez port HDMI i przekazywać tam spersonalizowane reklamy. Aby to dobrze zwizualizować, wyobraźcie sobie, że gracie w EA Sports FC ’24, ale nagle musicie zapauzować rozgrywkę.

Aplikacja Roku dowiaduje się, że na ekranie nic się nie dzieje, ale tło jest związane z piłką nożną. Ekran zaciemnia się i widzicie reklamę najbliższych spotkań na Eleven Sports lub Canal+, zależy, kto zapłaci za tę przestrzeń Roku. Zanim znów zastanowicie się jaki telewizor 65 cali wybrać, być może to oprogramowanie będzie kiedyś najważniejszym kryterium.

To o tyle niebezpieczne, że port HDMI to obecnie jedyna ślepa uliczka Roku. Jedyne miejsce, gdzie producent nie może sięgnąć mackami i wrzucić tam swoich reklam. Jeżeli jednak patent okaże się czymś więcej niż strachem na wróble, to najpewniej pozostali producenci ekranów zainteresują się tematem. A wtedy uratuje nas tylko Unia Europejska, i to pewnie 10 lat po tym, jak problem rzeczywiście zaistnieje.

Źródło: Lowpass, Zdjęcie otwierające: TheRegisti / Unsplash

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw