Osoba trzymająca smartfon z wyświetloną stroną główną wyszukiwarki Google. W tle nieostry zarys laptopa i biurowej rośliny. AI w wyszukiwarce Google wkrótce będzie dostępne także w Polsce

Niebezpieczne reklamy na celowniku Google. Zablokowano ponad 5,5 miliarda treści

2 minuty czytania
Komentarze

Materiały sponsorowane to nieodłączny element dzisiejszego internetu, do którego większość użytkowników zdążyła się przyzwyczaić. Niebezpieczne reklamy są jednak kategorią, z którą należy walczyć. Taką strategię przyjął Google, czyli jeden z największych serwisów reklamowych na świecie.

Google blokuje niebezpieczne reklamy

Osoba korzysta z laptopa z otwartą stroną główną Google, obok na biurku stoi filiżanka kawy.
Fot. Firmbee.com / Unsplash

Gigant z Mountain View w najnowszym raporcie pochwalił się imponującym wynikiem. W roku 2023 Google zablokowało lub usunęło rekordową liczbę ponad 5,5 miliarda reklam, które naruszały wyznaczone przez firmę zasady. Liczba ta jest częścią szeroko zakrojonej strategii mającej na celu ochronę użytkowników i reklamodawców przed nieuczciwymi praktykami. Firma podjęła również kroki w kierunku zawieszenia 12,7 miliona kont, z którymi były powiązane niebezpieczne reklamy. Wzrost względem poprzedniego roku jest blisko dwukrotny.

Aktywności te miały na celu reagowanie na bieżące naruszenia, ale też zapobieganie pojawianiu się nowych. Niepożądane reklamy często były związane z treściami o charakterze jednoznacznie seksualnym czy promującym niebezpieczne produkty. Jeśli działania Google nie są wystarczające, warto odwiedzić poradnik „jak zablokować spam”.

Sztuczna inteligencja walczy ze spamem

Grafika z nazwą "Gemini" z błyszczącymi liniami tworzącymi efekt sieci i gwiazdki po prawej stronie na czarnym tle.
Fot. Google / materiały prasowe

Podstawą skuteczności działań Google w obszarze bezpieczeństwa reklam jest zastosowanie zaawansowanych technologii. Wśród nich gigant wymienia generatywną sztuczną inteligencję (AI) oraz duże modele językowe (LLM). Innowacyjne narzędzia umożliwiają szybkie i efektywne wykrywanie oraz blokowanie reklam naruszających zasady. Ogromną zaletą algorytmów jest również ciągła adaptacja do zmieniającego się środowiska i pojawiających się nowych wyzwań.

W 2023 roku kluczową rolę odegrał wprowadzony model Gemini. Jest to najbardziej zaawansowany model AI opracowany przez Google, który można wypróbować nawet na laptopie do 2000 zł. LLM znacząco poprawił zdolności firmy do egzekwowania zasad i ochrony przed nieuczciwymi praktykami. Dzięki temu, Google było w stanie skutecznie reagować nie tylko na tradycyjne oszustwa, ale również na te wykorzystujące najnowsze technologie, takie jak deepfake. Mimo wszystko warto poznać sposoby, jak rozpoznać deepfake.

Źródło: Google / materiały prasowe. Zdjęcie otwierające: Arkan Perdana / Unsplash

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw