konferencja ministra cyfryzacji

Ministerstwo Cyfryzacji przypomina o ważnym numerze telefonu. „Te rozmowy ratują życie”

2 minuty czytania
Komentarze

Ministerstwo Cyfryzacji przedstawiło raport dotyczący infolinii 116 123. To bezpłatny numer telefonu, pod który mogą dzwonić osoby dorosłe w kryzysie psychicznym. Oprócz infolinii funkcjonuje również specjalna platforma internetowa.

Podsumowanie działania 116 123 i 116sos.pl

Z raportu przedstawionego na konferencji prasowej wynika, że konsultanci infolinii 116 123 odnotowali w 2023 roku ponad 110 tysięcy połączeń. Dzwoniącymi były osoby dorosłe, które potrzebowały wsparcia w trudnej sytuacji życiowej.

zrzut ekranu ze strony 116sos.pl
Fot. 116sos.pl, zrzut ekranu

Oprócz samego numeru telefonu funkcjonuje również platforma 116sos.pl, na której znajdują się czat oraz formularz kontaktowy. Można za ich pomocą uzyskać pomoc. W 2023 roku zwiększono liczbę pracujących konsultantów i wprowadzono całodobowy tryb pracy.

To jest dobry przykład tego, w jaki sposób można wykorzystać cyfrowe rozwiązania w różnych obszarach. Poszukiwanie pomocy jest trudne, wstydliwe, a dzięki takim projektom i konsultantom, którzy są do dyspozycji całą dobę, możemy zawsze otrzymać wsparcie w sytuacji kryzysowej. Bywa, że te rozmowy ratują życie, dlatego warto rozwijać takie inicjatywy i będziemy te działania kontynuować.

Krzysztof Gawkowski, minister cyfryzacji

Krzysztof Gawkowski zapowiedział także, że będzie zabiegał o uzyskanie wsparcia finansowego dla projektu Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji.

Platforma 116sos.pl. Szczegółowe informacje

Strona 116sos.pl jest prowadzona przez Naukową i Akademicką Sieć Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy. Platforma oferuje darmową pomoc dla osób dorosłych znajdujących się w kryzysie emocjonalnym, psychicznym, społecznym lub prawnym. Udzielaniem wsparcia zajmują się psycholodzy, terapeuci oraz pracownicy socjalni.

Chociaż platforma nie zastąpi osobistych i regularnych spotkań ze specjalistą, stanowi pierwszy krok w procesie podejmowania decyzji o szukaniu pomocy. Umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale przede wszystkim wysłucha i wesprze w kryzysowym momencie.

116sos.pl

Platforma jest finansowana z budżetu państwa, z dotacji celowej nr 2057/DZS/22 na realizację zadania publicznego Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji (ze środków w dyspozycji Ministra Cyfryzacji).

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji. Zdjęcie otwierające: Rafał Kamiński / Android.com.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.