Ministerstwo Cyfryzacji przedstawiło raport dotyczący infolinii 116 123. To bezpłatny numer telefonu, pod który mogą dzwonić osoby dorosłe w kryzysie psychicznym. Oprócz infolinii funkcjonuje również specjalna platforma internetowa.
Spis treści
Podsumowanie działania 116 123 i 116sos.pl
Z raportu przedstawionego na konferencji prasowej wynika, że konsultanci infolinii 116 123 odnotowali w 2023 roku ponad 110 tysięcy połączeń. Dzwoniącymi były osoby dorosłe, które potrzebowały wsparcia w trudnej sytuacji życiowej.
![zrzut ekranu ze strony 116sos.pl](https://static.android.com.pl/uploads/2024/01/116sos-1280x658.jpg)
Oprócz samego numeru telefonu funkcjonuje również platforma 116sos.pl, na której znajdują się czat oraz formularz kontaktowy. Można za ich pomocą uzyskać pomoc. W 2023 roku zwiększono liczbę pracujących konsultantów i wprowadzono całodobowy tryb pracy.
To jest dobry przykład tego, w jaki sposób można wykorzystać cyfrowe rozwiązania w różnych obszarach. Poszukiwanie pomocy jest trudne, wstydliwe, a dzięki takim projektom i konsultantom, którzy są do dyspozycji całą dobę, możemy zawsze otrzymać wsparcie w sytuacji kryzysowej. Bywa, że te rozmowy ratują życie, dlatego warto rozwijać takie inicjatywy i będziemy te działania kontynuować.
Krzysztof Gawkowski, minister cyfryzacji
Krzysztof Gawkowski zapowiedział także, że będzie zabiegał o uzyskanie wsparcia finansowego dla projektu Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji.
Platforma 116sos.pl. Szczegółowe informacje
Strona 116sos.pl jest prowadzona przez Naukową i Akademicką Sieć Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy. Platforma oferuje darmową pomoc dla osób dorosłych znajdujących się w kryzysie emocjonalnym, psychicznym, społecznym lub prawnym. Udzielaniem wsparcia zajmują się psycholodzy, terapeuci oraz pracownicy socjalni.
Chociaż platforma nie zastąpi osobistych i regularnych spotkań ze specjalistą, stanowi pierwszy krok w procesie podejmowania decyzji o szukaniu pomocy. Umożliwia kontakt z kimś, kto nie tylko przekaże potrzebne informacje, ale przede wszystkim wysłucha i wesprze w kryzysowym momencie.
116sos.pl
Platforma jest finansowana z budżetu państwa, z dotacji celowej nr 2057/DZS/22 na realizację zadania publicznego Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji (ze środków w dyspozycji Ministra Cyfryzacji).
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji. Zdjęcie otwierające: Rafał Kamiński / Android.com.pl
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.