Co przez ostatnie 25 lat budziło naszą największą ciekawość? Google podsumowuje nie tylko ostatni rok (w wynikach wyszukiwania czy w trendach), ale ostatnie 25 lat wyszukiwania za pomocą Google Search — na całym świecie. Okazało się, że globalnie interesują nas te same wydarzenia i poszukujemy tych samych odpowiedzi.
Spis treści
Garść informacji na temat Google
Zacznijmy od garści danych, które warto wiedzieć przy okazji 25. urodzin. Google zostało założone w 1998 roku przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, dwóch studentów informatyki na Uniwersytecie Stanforda. Nazwa zainspirowana była słowem Googol, czyli liczbą 1 z 100 zerami. Obecnie firma jest jednym z największych i najbardziej wpływowych przedsiębiorstw na świecie, a jej główny produkt — wyszukiwarka — jest najpopularniejsza na świecie, z udziałem w rynku wynoszącym ponad 90%.
Google oferuje szeroką gamę produktów i usług, w tym Mapy Google, Gmail, YouTube, Chrome i wiele innych, jest właścicielem ponad 200 patentów związanych ze sztuczną inteligencją (nie zapomnijmy o niedawno zaprezentowanym Gemini) i jednym z największych pracodawców na świecie. Użytkownicy produktów Google edytują co miesiąc 1,7 miliarda zdjęć w Zdjęciach Google, korzystają z Google Translate w 133 językach, 70 miliardów razy dziennie wyświetlają YouTube Shorts i przeprowadzają co miesiąc 12 miliardów wyszukiwań wizualnych za pomocą Google Lens.
Ostatnie 25 lat na świecie według Google Search
Spójrzmy, co cieszyło się największą popularnością w ciągu ostatnich 25 lat. Najczęściej wyszukiwanym sportem jest piłka nożna, a najczęściej wyszukiwanym sportowcem — Cristiano Ronaldo. Najczęściej wyszukiwaną autorką tekstów jest Taylor Swift, a najczęściej wyszukiwanym emoji — emoji serca.
Więcej informacji o celebrowanej rocznicy i najważniejszych wydarzeniach w ciągu ostatnich 25 lat znajdziecie w powyższym wideo. Dodatkowo warto zerknąć na stronę kapsuły czasu (Most Searched Time Capsule), w której przedstawiono najczęściej wyszukiwane rzeczy z każdego roku. Poszczególne lata — pod względem trendów i wyszukiwań — możecie obejrzeć na stronie Year in Search.
Na stronie Google Trends zobaczycie, jakie tematy zyskały popularność w 2023 roku, a u nas przeczytacie o tym, czego szukaliśmy najczęściej w mijającym roku.
Źródło: Google at 25, Here’s to an epic 25 years
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.