PKP Intercity

Sprawdziłem, jak działa eIC 2.0 od PKP Intercity. Tak powinno wyglądać kupowanie biletów [OPINIA]

4 minuty czytania
Komentarze

Moja relacja z PKP Intercity przez ostatnie lata jest raczej pozytywna, jeśli mowa o samym aspekcie kupowania biletów na przejazdy. W tym kontekście, polska kolej nadąża sprawnie za technologią, pozwalając pasażerom na komfortowy zakup biletów online, przechowywanie ich na smartfonach w formie kodu QR czy też bezproblemowe płatności kartą, jeśli w pośpiechu nie uda nam się zorganizować biletu przed wyruszeniem w drogę.

W grudniu 2022 r. PKP Intercity zapowiedziało jednak kolejny krok naprzód, czyli eIC 2.0 – odświeżoną wersję portalu do zamawiania biletów na przejazdy. Niecały rok później możemy już ją przetestować w ramach pilotażowego wdrożenia, za co też szybko się zabrałem. No i muszę z czystym sumieniem powiedzieć, że twórcy strony odrobili pracę domową na pięć z plusem. Wygoda korzystania z eIC 2.0 sprawiła, że bardzo szybko zapomnę o istnieniu starej wersji.

Odpalamy eIC 2.0 od PKP Intercity — pierwsze wrażenia

Żeby w ogóle móc zobaczyć eIC 2.0 w akcji, musimy udać się na oficjalną stronę PKP Intercity. Tam powinniśmy odnaleźć błękitny przycisk „WYPRÓBUJ NOWY SYSTEM SPRZEDAŻY wersja pilotażowa”, który zaprowadzi nas do eIC 2.0, tak jak widzicie na poniższej grafice.

fot. Szymon Baliński / android.com.pl

Wówczas przywita nas mocno uproszczony interfejs, pokazujący wyłącznie pola do wpisania celu podróży, a także daty i godziny, w której mniej więcej chcemy ją odbyć. Na próbę wpisałem trasę, którą będę w najbliższej przyszłości kilka razy się poruszać. Na starcie widzimy już mocniejszy kontrast kolorystyczny, dzięki czemu tekst jest znacznie bardziej widoczny.

fot. Szymon Baliński / android.com.pl

Nowy system pozwala wybrać liczbę pasażerów oraz ulgi jeszcze przed wyszukaniem połączenia, co znacząco przyspiesza proces kupowania biletu. Bardzo mi się podoba, że nie widzimy więcej informacji, niż jest to potrzebne. Przykładowo, panele związane z ulgami dla dzieci odsłaniają się dopiero gdy zaznaczymy, iż jedzie z nami maluch.

fot. Szymon Baliński / android.com.pl

Względem poprzedniego systemu sprzedaży, w eIC 2.0 najbardziej podoba mi się fakt, że w końcu informacje nie są tak „naciepielone” na stronie, zamieszczone jak najciaśniej się da. Spójrzcie tylko, jak wygląda wybór wyszukanego połączenia w obydwu wydaniach usługi.

eIC 2.0 czytelniej również przedstawia informacje o trasie przejazdu i wyraźniej zaznacza przesiadki oraz pozostały między nimi czas. Podsumowując, programiści odwalili kawał dobrej roboty i sprawili, że nie zamierzam już korzystać ze starego systemu sprzedaży biletów w PKP Intercity.

Warto też powiedzieć, że interfejs eIC 2.0 został stworzony na modłę mobilnej aplikacji PKP Intercity, której odświeżenie pojawiło się na początku 2023 r. Swoją drogą, nie wiedziałem, że w programie można też zamawiać jedzenie z WARS, jeśli nasz pociąg jest wyposażony w wagon restauracyjny.

Kto może teraz skorzystać z eIC 2.0 w PKP Intercity?

Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym PKP Intercity, z eIC 2.0 mogą skorzystać pasażerowie posiadający konto w starym systemie sprzedażowym lub aplikacji mobilnej (dostępna na Android oraz iOS). Jeżeli kupicie bilet w jednej wersji, będzie on też widoczny w tej drugiej, po uprzednim zalogowaniu. Na koniec zostawię Was z cytatem na temat wdrożenia eIC 2.0 od wiceprezesa zarządu PKP Intercity. Sam uznaję usługę za dobry krok naprzód i czekam na więcej nowości od tego przewoźnika.

Przez wiele lat odkładano wszelkie decyzje o wprowadzeniu kolei w XXI wiek. My mówimy stop niedasizmowi. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek naszą aplikację mobilną, a dziś możemy pochwalić się zupełnie odmienionym, nowoczesnym systemem sprzedaży. eIC 2.0 to wielki krok w przyszłość i śmiało możemy mówić o rewolucji w PKP Intercity. Nowy system to także ukłon w stronę naszych pasażerów, którzy od dziś będą kupować bilety wygodniej, sprawniej i bardziej intuicyjnie

Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw