Media Expert sklep stacjonarny

Media Expert i problematyczna reklamacja. Klient skarży się, że jego towar… po prostu wyparował

5 minut czytania
Komentarze

Klient sieci sklepów Media Expert opisał na Wykopie swoją sprawę dotyczącą produktu, który został wysłany w ramach reklamacji do jednego z oddziałów. Reklamacja jak reklamacja, problem w tym, że słuch o sprzęcie… zaginął. Do tej pory nie wiadomo, co stało się z wysłaną kartą graficzną i jak twierdzi, przez prawie kilka tygodni nie dostał od sklepu żadnej konkretnej informacji.

[AKTUALIZACJA #1 – 19.09.2023, godz. 14:08]

Otrzymaliśmy wstępną odpowiedź od biura prasowego Media Expert, które zapewniło nas, że sprawa została przekazana do odpowiedniego działu i będzie wyjaśniana. Otrzymaliśmy także zapewnienie ponownego kontaktu wraz z aktualizacją status opisywanej reklamacji. Gdy ta się pojawi – dodamy ją do materiału.

Poniżej oryginalna treść materiału

Karta graficzna – była, a nie ma

Sprawa została opisana na serwisie Wykop. Mężczyzna, który na platformie posiada nick przemekLes poinformował, że ma problem z zaginioną paczką reklamacyjną, którą miesiąc temu w sierpniu wysłał ponoć do jednego z oddziałów Media Expert. W środku była karta graficzna, którą klient chciał zgłosić w ramach gwarancji.

Niestety, jak opisuje w poście, ze względu na to, że towar został zakupiony ponad 2 lata temu, nie mógł skorzystać z rękojmi. Jednak mężczyźnie nadal przysługuje 3-letnia gwarancja oferowana przez producenta. Zgodnie z przytaczanymi przez niego procedurami, paczka musiała zostać wysłana najpierw do oddziału Media Expert, a dopiero następnie do serwisu producenta.

(pisownia oryginalna)

Miesiąc temu składałem reklamację z tytułu gwarancji w Media Expert. Nie mogłem skorzystać z rękojmi, ponieważ mięły juz 2 lata od zakupy, wiec jedyne co to została 3 letnia gwarancja oferowana przez producenta. Jako, że gwrarancja niestety musiała iść przez sklep, to sklep wysłał do mnie kuriera któremu przekazałem paczke i w sumie od tego czasu mam 0 konkretnych informacji. Dzwonie codziennie na infolinie Media Expert gdzie nie otrzymuje praktycznie żadnych informacji. Dziś udało mi się dodzwonić bezpośrednio do Serwisu Karty graficznej i okazało się, że sklep nadal nie przekazał do nich karty graficznej. Nie wiem czy zgubili karte, czy co się z nią dzieje.

Wykop

Lokalizacja paczki nadal nie jest znana

Jak twierdzi użytkownik Wykopu, sieć sklepów wysłała do niego kuriera, który odebrał paczkę z kartą graficzną i okazuje się, że od tego momentu jej lokalizacja pozostaje… tajemnicą. Jak zaznacza internauta, codziennie dzwoni na infolinię Media Expert, jednak nie podano mu tam żadnych konkretnych informacji. Co więcej, wczoraj w serwisie, do którego miała dotrzeć karta graficzna, mężczyzna otrzymał informację, że sklep nadal nie przekazał do nich sprzętu. Oznacza to, że do tej pory nie wiadomo, gdzie ona się znajduje.

przemekLes dodał również dodatkową informację na Wykopie ze strony Media Expert, gdzie widoczna jest data utworzenia zgłoszenia i status z dopiskiem „zlecono odbiór towaru od Klienta”. Dostępny jest także rzekomy screen z DPD, z którego wynika, że przesyłka została doręczona do odbiorcy, czyli do sklepu.

Czas naprawy – „standardem jest 14 dni”

Na stronie internetowej Media Expert możemy znaleźć zakładkę Reklamację oraz zapoznać się z jej wariantami – Gwarancja, Niezgodność produktu z umową lub Rękojmia. Podejrzewamy, że klient chciał skorzystać z gwarancji, gdzie widnieje informacja, że „czas potrzebny na naprawę określony jest w karcie gwarancyjnej (standardem jest 14 dni)”. Do tego dowiadujemy się, że jest możliwość kontrolowania naprawy produktu na stronie producenta. Co jednak jeśli nigdy on tam nie dotarł?

mediaexpert.pl

Inni klienci też zgłaszają problemy

Nie zabrakło również komentarzy innych internautów opisujących podobne sytuacje związane z reklamacjami i wysyłką produktów.

Rok temu reklamowałem w tym g****sklepie monitor z tytułu rękojmi, takiego braku kompetencji, burdelu i lekceważącego podejścia do klienta nie spotkałem nigdzie wcześniej, dopiero interwencja u Miejskiego Rzecznika Konsumentów pozwoliła zakończyć sprawę. Od tej pory nie kupiłem i nie kupię tam nawet kabla USB.

vince87 w serwicie Wykop

Kiedyś dzwoniłem do nich na infolinię mówiąc, że zabrakło pewnego elementu w lodówce (fachowiec mówił że tego nie ma i nie sprawdzałem dokładnie). Babka bardzo autentycznie przekonywała mnie, że tego nie powinno być, że to się dokupuje oddzielnie. Okazało się, że ten element był w lodówce. Kłamcy.

niech_ktos w serwicie Wykop

Nie inaczej jest w serwisie Trustpilot, gdzie Media Expert ma 100 recenzji i jedynie 1,5 gwiazdki oraz ocenę „Bardzo słaba”. Tam także nie brakuje komentarzy od klientów, którzy mieli problemy z reklamacjami. Poniżej przytaczamy dwie opinie zamieszczone nie dawniej jak miesiąc temu.

I choć nie jest żadną tajemnicą, że na serwisach tego typu komentarze piszą przede wszystkim niezadowoleni (ci zadowoleni, zwykle mają na tego typu recenzje mniej czasu)… to biorąc pod uwagę przewijający się stale motyw, nie da się wykluczyć, że pewne problemy w procesie reklamacji niekiedy sieci się zdarzają.

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z Media Expert z prośbą o komentarz i stanowisko sklepu. W momencie publikacji jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi, ale gdy ta się pojawi – natychmiast dodamy ją do materiału.

Źródło: Wykop

Motyw