Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzenie pieniędzy. Tym razem pod ostrzałem są klienci sieci Play oraz Plus. Przestępcy wysyłają wiadomości e-mailowe, podszywając się pod pracowników operatorów telekomunikacyjnych.
Ataki phishingowe, których celem jest wyłudzenie pieniędzy lub wrażliwych danych są obecnie bardzo powszechne. Niestety, cyberprzestępcy z miesiąca na miesiąc wymyślają nowe sprytne sposoby, aby uwiarygodnić swoje działania, usypiając czujność użytkowników sieci komórkowych, banków czy aplikacji. Jeszcze niedawno informowaliśmy o oszustwach wymierzonych w użytkowników Netflixa czy klientów operatora Orange. Świadomość, żeby nie klikać w podejrzane linki, nie zawsze wystarczy, ponieważ sposoby na podszywanie się pod firmy i instytucje często pozwalają nam myśleć, że wiadomości są wiarygodne.
Zobacz także: Ukradli moje dane, założyli konto w banku i wyłudzili 10 000 zł. Bycie ostrożną nic nie dało
Klienci Play i Plus – nie klikajcie w link w takim e-mailu
Teraz pod ostrzałem są klienci dwóch operatorów telekomunikacyjnych – Play i Plus. Konsumenci ich usług mogli otrzymać wiadomość dotyczącą złożenia wniosku o wyrobienie karty e-SIM. Żeby go anulować, należy wypełnić odpowiedni formularz. E-mail ma następującą treść:
Drogi Kliencie,
Dziękujemy za przeniesienie Sima do eSim, jeśli nie pytałeś o to przeniesienie, kliknij poniższy link, aby anulować zamówienie.
W wiadomości znajduje się też link, który przenosi nas na stronę do złudzenia podobną do witryny jednego z operatorów. Potem sposób działania jest już znany – w oknie znajdują się rubryki, w których potencjalne ofiary oszustwa wpisują swoje dane, które natychmiastowo przechwytują cyberprzestępcy. Tym sposobem klienci mogą zostać okradzeni nie tylko z danych, ale także z realnych pieniędzy na koncie, ponieważ przestępcy mogą aktywować i dezaktywować różne usługi.
Jeśli już zdarzy nam się kliknąć w zainfekowany link, powinniśmy jak najszybciej skontaktować się ze swoim operatorem.
Źródło: Niebezpiecznik