Sonos Pro Fot Sonos materiały prasowe

Sonos Pro to nie nowy sprzęt, a usługa – skorzystają z niej np. restauracje i sklepy

2 minuty czytania
Komentarze

Ciekawą rzecz zaprezentował jeden z największych producentów sprzętu audio, czyli Sonos. Tym razem nie chodzi jednak o nowe głośniki, a o usługę Sonos Pro. Ta obecnie dostępna będzie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale ma być wprowadzana także na inne rynki, a skorzystać z niej mają przede wszystkim osoby prowadzące biznes. Mowa tutaj o np. gastronomii czy sklepach. Czym jest Sonos Pro i na jakiej zasadzie ma działać?

Sonos Pro – oprogramowanie jako usługa, czyli przyjemność z muzyki

Sonos Pro restauracja Fot Sonos materiały prasowe
Fot Sonos materiały prasowe

Chodzenie do restauracji czy sklepów to jedna z tych rzeczy, która potrafi sprawiać dużo przyjemność. Szczególnie wtedy, kiedy towarzyszy nam przy tym odpowiednia muzyka budująca nastrój. I tutaj z pomocą może przyjść właśnie Sonos Pro, czyli oprogramowanie jako usługa (SaaS) bazujące na subskrypcji. Sonos Pro to system nawigacyjny, który daje możliwość sterowania muzyką w wielu lokalizacjach i jest oczywiście kompatybilny z urządzeniami marki. Cenę usługi ustalono na 35 dolarów, a więc około 150 złotych miesięcznie. Dodajmy, że te 35 dolarów odnosi się tylko do jednej lokalizacji, więc przy dużej sieci sklepów może być drogo.

Co oferuje Sonos Pro? Dostęp do intuicyjnego i prostego systemu nawigacji z poziomu przeglądarki internetowej, by zarządzać treściami, głośnością czy ustawiać harmonogram utworów. Można dodawać także dostęp do systemu zaufanym pracownikom, ale przede wszystkim otrzymuje się dostęp do Sonos Backgrounds, czyli biblioteki licencjonowanych treści, które będzie można puszczać na terenie sklepów czy restauracji. Muzyka będzie mogła oczywiście być puszczana na połączonych w jeden system sprzętach Sonosa, co ułatwi zarządzanie. To może być wyjątkowo pomocne rozwiązanie, jeżeli pod sobą mamy np. kilkanaście restauracji czy sklepów. Będzie można zarządzać muzyką w nich wszystkich z poziomu smartfona.

Sonos Pro Fot Sonos materiały prasowe

Zobacz też: Nowy Winamp już działa, ale to wcale nie jest dobra wiadomość.

Konsumenci wciąż cenią sobie robienie zakupów w sklepach stacjonarnych, restauracje znów zaczynają tętnić życiem po pandemicznym okresie przestoju. Właściciele biznesów wykorzystują doświadczenia zmysłowe, w tym muzykę, by stworzyć jak najlepszą atmosferę w punktach usługowych i zbudować więź z klientami. Obserwując te zjawiska w przestrzeniach handlowych, postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych i zaoferować im niestandardowe rozwiązanie. Testowaliśmy różne funkcje w setkach lokalizacji i dziś możemy dostarczyć proste rozwiązanie, które zostało zaprojektowane od podstaw, aby zaspokoić potrzeby tej grupy odbiorców.

Patrick Spence, dyrektor generalny Sonos.

Źródło: Sonos informacja prasowa

Motyw