Polacy kochają aplikacje bankowe – która ma najwięcej użytkowników? Zdecydowany lider

2 minuty czytania
Komentarze

Z danych opublikowanych przez Związek Banków Polskich wynika, że nie tylko chętnie korzystamy z bankowości elektronicznej, ale także rezygnujemy z bankowości internetowej na rzecz bankowości mobilnej. Dlatego nic dziwnego, że banki tak mocno stawiają na funkcjonalność swoich aplikacji — są one stale wzbogacane o nowe produkty
i funkcjonalności, weryfikowane pod kątem intuicyjności obsługi i dopasowywane do potrzeb klientów, jak choćby klucze U2F — w końcu stanowią kanał numer jeden pod względem dynamiki wzrostu.

Według raportu NetB@nk Q4/2022 pod koniec grudnia 2022 r. liczba umów klientów indywidualnych, którzy mają możliwość korzystania
z bankowości elektronicznej, wyniosła prawie 42 mln. Natomiast z końcem 2022 roku liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wyniosła 19,3 mln. W odniesieniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku oznacza to wzrost na poziomie prawie 3,5%. Ale w porównaniu z czwartym kwartałem 2021 roku to wzrost o prawie 17%.

Zwiększyła się również liczba użytkowników, którzy co najmniej raz w miesiącu logują się do e-bankowości – o 3% względem III kwartału 2022 r.
Wśród ponad 19 mln klientów indywidualnych aktywnie korzystających z bankowości mobilnej, ponad 13,5 mln użytkowników to „mobile only”. Oznacza to, że 71% tej grupy to osoby logujące się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji mobilnej, przy jednoczesnym braku logowania do
bankowości elektronicznej.

mbank mobile only
źródło: mBank

Aplikacje bankowe – które są najpopularniejsze?

Według informacji serwisu Bankier.pl największym bankiem mobilnym jest PKO Bank Polska (5,3 mln użytkowników). Na drugim miejscu jest mBank (3,1 mln mobilnych klientów), a na trzecim ING Bank Śląski (2,8 mln). Dalsze pozycje zajmuje Pekao (2,7 mln), Santander Bank Polska (2,6 mln), Bank Millennium (2,2 mln), BNP Paribas (1,2 mln) i Alior Bank (powyżej 1 mln).

Motyw