InPost reklamacje

InPost reklamacje. Co zrobić z zagubioną lub zniszczoną paczką

3 minuty czytania
Komentarze

Usługi kurierskie ułatwiają codzienne życie, dostarczając zakupione towary, natomiast może się zdarzyć, że paczka przyjdzie opóźniona lub zniszczona. Wyjaśniamy jak wykonać reklamacje w InPost.

InPost reklamacje — podstawowe informacje

Fot. InPost

Z reklamacji InPost skorzystać można w sytuacji, kiedy paczka dotarła zbyt późno lub opakowanie przyszło zniszczone. Zgłosić można także awarię paczkomatu na przykład, kiedy urządzenie uniemożliwia odebranie przesyłki. W InPost reklamacje przekazać można zastrzeżenia do pracy firmy lub kuriera. Dowiesz się także jak napisać protokół szody i w jaki sposób otrzymać można zwrot za niewykorzystaną etykietę.

InPost reklamacje. Jaki formularz reklamacji wybrać?

W InPost reklamacje robi się za pomocą formularzy na stronie. Za pomocą aplikacji mobilnej można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. W apce nie ma bezpośredniej możliwości wykonania reklamacji, choć przez infolinię InPost reklamacje także można złożyć.

Fot. InPost

Jeśli przesyłka nie została uszkodzona, wystarczy skorzystać z formularza reklamacji. Uszkodzona paczka będzie wymagała dołączenia protokołu szkody. Wybrać można jeden z czterech formularzy reklamacji. Dla osób fizycznych będzie to zwykle pierwszy lub drugi wariant.

  • Przesyłka nadana do automatu Paczkomat
  • Przesyłka nadana do Domu/Firmy
  • Usługa InStore — reklamacja na zakup lub dostawę opakowań InPost (klienci biznesowi)
  • Otrzymana faktura VAT (klienci biznesowi)

Każdy protokół reklamacji wymaga podania danych kontaktowych takich jak imię i nazwisko oraz e-mail. InPost reklamacje wymagają też podania numeru przesyłki/listu przewozowego oraz wybrania daty nadania. Następnym niezbędnym krokiem jest podanie powodu reklamacji, który wybiera się spośród wymienionych niżej punktów.

  • Utrata przesyłki pocztowej
  • Ubytek zawartości przesyłki pocztowej
  • Uszkodzenie przesyłki pocztowej (wymaga protokołu szkody)
  • Opóźnienie w doręczeniu przesyłki pocztowej (wymaga protokołu szkody)
  • Inne

InPost reklamacje — odszkodowanie

Fot. InPost

Reklamacje InPost nie wymagają opisania zawartości, natomiast należy uzasadnić reklamację i wybrać, czy oczekujemy roszczeń finansowych. Jeśli w transporcie została uszkodzona zawartość przesyłki, w danych do wypłaty odszkodowania należy wpisać jej wartość, numer konta i adres korespondencyjny. Trzeba także załączyć dokument potwierdzający wartość towaru.

Reklamacje w InPost — jak napisać protokół szkody

Na stronie InPost reklamacje znaleźć można elektroniczny protokół szkody. Jest on niezbędny przy rozpatrywaniu reklamacji z powodu ubytku lub uszkodzenia przesyłki.

Wymaga on podania danych takich jak numer przesyłki, dane kontaktowe i zawartość przesyłki. Zaznaczyć trzeba, czy towar był nowy, czy używany. Następnie wypełnić należy pola dotyczące szczegółów opakowania zewnętrznego, rodzaju opakowania i rodzaju szkody.

Fot. InPost

Poniżej jest miejsce na opis uszkodzeń i uwagi klienta oraz miejsce na przesłanie do 7 załączników. Do opisu i fotografii warto się przyłożyć. Potencjalnie skróci to czas zgłoszenie i da większą szansę na pomyślne rozpatrzenie reklamacji w InPost.

Ile czasu jest na złożenie reklamacji, a ile na odpowiedź

Strona InPost informuje, że reklamacja może zostać złożona w ciągu 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki. InPost nie spieszy się z podjeciem decyzji, odpowiedź nadejdzie maksymalnie 30 dni od złożenia. W przypadku odrzucenia reklamujący ma 14 dni na odwołanie się od decyzji. Ponowne rozpatrzenie również zajmie do 30 dni od odwołania.

InPost reklamacje — zwrot za niewykorzystaną etykietę

Fot. InPost

W przypadku zamówienia etykiety, z której nie skorzystaliśmy, InPost daje możliwość skorzystania z odpowiedniego formularza. Zwrot środków za niewykorzystaną etykietę można zgłosić przez maksymalnie rok od wygenerowania etykiety. Środki zostaną zwrócone na konto maksymalnie do 14 dni.

Źródło: InPost

Motyw