Osoba trzyma smartfon wyświetlający interfejs czatu z wiadomościami, w tle widoczny laptop z grafikami danych.

Chatbot wynegocjował dla klienta obniżkę u operatora. „Rachunki niższe o kilkadziesiąt złotych”

2 minuty czytania
Komentarze

Przyzwyczailiśmy się do tego, że chatbot to narzędzie wykorzystywane przez firmy z różnego rodzaju branż. Okazuje się jednak, że możliwe jest również, by takie oprogramowanie stanęło po stronie klienta i realizowało jego interesy. Na przykład po to, by wynegocjować obniżkę rachunków.

Chatbot negocjuje wysokość opłaty za internet

Joshua Browder to dyrektor firmy DoNotPay, zajmującej się automatyzacją prac administracyjnych i uzyskiwaniem odszkodowań. Mężczyzna zamieścił w sieci nagranie pokazujące, jak chatbot negocjuje cenę za usługi internetowe. Oprogramowanie poskarżyło się konsultantowi na jakość usługi i wynegocjowało obniżkę rachunków o 10 dolarów miesięcznie. To tak, jakby Plus czy Netia opuściły wam miesięczne opłaty o 45 zł. A nie trzeba chyba dodawać, że w obecnych czasach, rachunki niższe o kilkadziesiąt złotych każdy z nas przyjąłby z pocałowaniem ręki.

DoNotPay wykorzystało model językowy GPT-3 udostępniony programistom jako komercyjna usługa przez OpenAI. Z tej samej technologii korzysta słynny ChatGPT. DoNotPay wyszkoliło użytego przez siebie bota, dodając do jego bazy m.in. przykłady udanych negocjacji oraz informacje prawne.

Czytaj także: Porozmawiałem z ChatGPT. Najgorętsze AI napisało dla mnie Barkę 2, kilka programów i wyjaśniło fizykę kwantową

Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję chce wdrażać coraz więcej firm i startupów. Boty są w stanie wyręczyć konsultantów w odpowiadaniu na niektóre pytania klientów oraz w rozwiązywaniu prostych problemów, z którymi się zgłaszają. Jak jednak widać na przykładzie opisanych negocjacji, AI może również pomagać klientowi firmy wynegocjować dla siebie lepsze warunki.

źródło: My Company Polska, Twitter, zdjęcie główne: Kindel Media/Pexels

Motyw