Smartfon z otwartym sklepem aplikacji wyświetlającym stronę aplikacji WhatsApp Messenger na tle klawiatury komputera.

Meta ujawnia, ile osób korzysta z WhatsAppa i Instagrama. Ogromna przepaść w wynikach

2 minuty czytania
Komentarze

W ciągu miesiąca Instagram ma ok. 2 mld użytkowników. Liczba ta może robić wrażenie, jednak WhatsApp na jej osiągnięcie potrzebuje zaledwie… jednego dnia. Tak wynika z informacji podanych przez Marka Zuckerberga, szefa Meta Platforms.

Popularność komunikatora WhatsApp robi niemałe wrażenie

whatsapp

Meta Platforms raz na kwartał podaje informacje dotyczące tego, jak często są odwiedzane jej serwisy. W ostatnim kwartale 3,71 mld użytkowników przynajmniej raz w miesiącu odwiedziło platformy należące do spółki. Rok wcześniej było to 3,58 mld. Liczba codziennych użytkowników wzrosła z 2,81 do 2,93 mld.

Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, Mark Zuckerberg potwierdził, że Instagram ma ponad 2 mld użytkowników miesięcznie. W czerwcu 2018 roku serwis osiągnął pułap 1 mld użytkowników miesięcznie. WhatsApp ma obecnie ponad 2 mld użytkowników dziennie. Wynik, na który Instagram pracuje przez cały miesiąc, WhatsApp osiąga więc w jeden dzień. Trzeba jednak pamiętać, że porównywane platformy nie są ściśle z tej samej kategorii – Instagram to platforma społecznościowa, na której publikowane są głównie zdjęcia, podczas gdy WhatsApp służy do codziennej komunikacji tak jak np. Messenger.

Popularność WhatsAppa pokazują też inne dane

Patrząc tylko na dane z Polski, WhatsApp również cieszy się większą popularnością od Instagrama. We wrześniu tego roku wyniki obu aplikacji prezentowały się następująco (dane z badania Mediapanel):

  • WhatsApp: 14 428 368 użytkowników aplikacji miesięcznie
  • Instagram: 11 284 920 użytkowników aplikacji miesięcznie

Jeśli chodzi o wyniki osiągane przez obie aplikacje w sklepie Google Play, są one następujące:

  • WhatsApp: ponad 5 mld pobrań z Google Play
  • Instagram: ponad 1 mld pobrań z Google Play

Z ostatnich danych dotyczących spółki Meta wynika m.in., że jej akcje są najtańsze od sześciu lat. Problematyczny dla firmy jest dział zajmujący się wirtualną rzeczywistością i metaverse. Kwartalne straty z działalności operacyjnej przekroczyły 3,7 mld dol., a osiągane przychody wyglądają przy tym bardzo skromnie. O szczegółach sprawy możecie przeczytać w podlinkowanym tekście.

źródło: wirtualnemedia.pl, gemius.pl, zdjęcie główne: Alexander Shatov/Unsplash

Motyw