Facebook pozwoli na większą kontrolę postów na tablicy. „Chcę widzieć mniej takich treści”

2 minuty czytania
Komentarze

Facebook zapowiedział nowe opcje, które pozwolą użytkownikom w większym stopniu personalizować treści wyświetlane na stronie głównej. Osoby korzystające z popularnego portalu społecznościowego będą mogły zadeklarować, że chcą widzieć więcej lub mniej treści zbliżonych do danego posta. Wyjaśniamy, jak dokładnie ma to działać.

Facebook z nowymi opcjami personalizacji

opcje show more i show less na portalu Facebook
fot. Facebook

Show more (pokaż więcej) oraz show less (pokaż mniej) – to dwie nowe opcje zapowiedziane przez Facebooka. Mają być dostępne po kliknięciu charakterystycznej ikony z trzema kropkami, która znajduje się w prawym górnym rogu każdego posta. Wybranie pokaż więcej spowoduje, że Facebook będzie nam tymczasowo wyświetlał więcej treści podobnych do posta, przy którym wybraliśmy wspomnianą opcję. Pokaż mniej wywoła natomiast odwrotny efekt. Nowa funkcjonalność ma trafić również do rolek.

Facebook twierdzi, że pomaga użytkownikom wyrażać siebie i łączyć się z ludźmi i społecznościami. W rzeczywistości od pewnego czasu można zauważyć, że aktualności na Facebooku mocno się zmieniły – coraz więcej w nich treści sponsorowanych i podsuwanych przez algorytmy, a mniej postów od znajomych i polubionych stron. Jeśli chcecie wiedzieć, co zrobić, by uzyskać tradycyjną tablicę z chronologicznie przedstawionymi postami, odpowiedź znajdziecie w podlinkowanym tekście.

Trzeba jednak przyznać, że Facebook pozwala do pewnego stopnia personalizować to, co wyświetla nam się w aktualnościach. Możemy ukryć posty, które nam się nie podobają oraz zatrzymać wyświetlanie treści od danego podmiotu na 30 dni. Opcje pokaż więcej i pokaż mniej będą kolejnymi, które mają wspomóc algorytmy Facebooka w pokazywaniu nam treści dostosowanych do naszych zainteresowań.

Niewykluczone, że tego typu nowości pojawi się w przyszłości jeszcze więcej. Facebook poinformował, że bada sposoby pozwalające dostosować ilość wyświetlanych treści od znajomych, rodziny, grup i osób publicznych. Społecznościowy gigant twierdzi również, że bezpośrednie informacje zwrotne od użytkowników poprawiają responsywność jego systemów sztucznej inteligencji. Pozostaje nam obserwować, jak zmiany wprowadzane przez administrację Facebooka będą wpływać na komfort korzystania z platformy.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: GuerrillaBuzz Crypto PR/Unsplash

Motyw