HP zapłaci odszkodowanie — firma nie czuje się winna za niedoinformowanie klientów

2 minuty czytania
Komentarze

Producent drukarek, HP, wypłaci odszkodowanie europejskim klientom. Firma kilka lat temu wprowadziła aktualizację do swojego sprzętu, nie wyjaśniając klientom, co zmienia. W jej wyniku materiały eksploatacyjne innych marek nie działały z urządzeniami Hewlett-Packard.

HP wypłaci odszkodowanie, choć nie uznaje swojej winy

HP odszkodowanie Dynamic Security

W wyniku rozstrzygniętego sporu między firmą HP a europejskimi konsumentami korporacja ma zapłacić odszkodowanie w wysokości 1,35 mln dolarów. Chodzi o wprowadzenie aktualizacji (Dynamic Security) w 2016 roku do urządzeń OfficeJet i OfficeJet Pro, która zabezpieczała komunikację między wkładem a drukarką. W wyniku łatki urządzenie przestałoby działać, gdyby zastosowano materiały eksploatacyjne innej marki. Firmie zajmującej się prawami klienta, Euroconsumers, udało się osiągnąć porozumienie z firmą, gdyż konsumenci „nie byli odpowiednio poinformowani” o działaniu Dynamic Security. HP wydało aktualizację usuwającą Dynamic Security z systemu urządzeń.

Zobacz też: Piekielnie szybki pendrive domowej roboty! Idealny na powrót do szkoły!

Zgodnie z porozumieniem zawartym między Hewlett-Packard a Euroconsumers, HP zgodził się na utworzenie funduszu w wysokości do 1,35 mln dolarów na wypłatę odszkodowania niektórym właścicielom drukarek HP za straty rzekomo poniesione w wyniku nieświadomości, że ich drukarki są wyposażone w Dynamic Security, który ograniczy funkcjonalność swoich drukarek w przypadku korzystania z wkładów innych producentów z układami scalonymi lub obwodami innych firm.

Umowa nie może być traktowana jako uznanie jakiejkolwiek winy lub winy HP ani jako uznanie przez Euroconsumers bezzasadności swoich roszczeń.

Komunikat firmy HP

Nie tylko Europejczycy domagali się odszkodowania

HP odszkodowanie Dynamic Security

HP jest zadowolony z osiągnięcia polubownego porozumienia z Euroconsumers. Ugoda unika wszelkich działań prawnych i odzwierciedla zaangażowanie obu organizacji w pracę na rzecz konsumentów.

Oświadczenie HP dla The Register

Jak wskazuje dokument, klienci z Belgii, Włoch, Hiszpanii oraz Portugalii mogą domagać się odszkodowania, jeśli posiadali wybrane modele w okresie od 1 września 2016 roku do 17 listopada do 2020 roku. Konsumentom przysługuje zwrot od 20 do 50 euro (w zależności od posiadanego modelu drukarki), a także dodatkowe 45 euro, gdy przedstawią dowody „konkretnych potencjalnych strat”. Warto zaznaczyć, że płatność na jedno gospodarstwo domowe jest ograniczone do 95 euro.

Należy wspomnieć, że pierwotnie Electronic Frontier Foundation starało się wywrzeć presję na HP, aby zmienili swoją politykę. Firma zignorowała organizację. W 2018 roku w Australii Hewlett-Packard zaoferował rekompensatę klientom za nieujawnienie wpływu oprogramowania. Z kolei w grudniu w ubiegłym roku zawarto ugodę w ramach pozwu zbiorowego w USA wynoszącą 1,5 mln dolarów (150 dolarów dla każdego powoda).

Źródło: The Register; BleepingComputer

Motyw