Badania wskazują, że Apple zyskuje na cyfrowych reklamach w porównaniu do konkurencji. Stało się tak dzięki m.in. aktualizacji prywatności z 2021 roku.
Aktualizacja prywatności iOS pomogła Apple
Według badań przeprowadzonych przez Appsumer, Apple ma zyskiwać na cyfrowych reklamach, które są umieszczane aplikacjach. Z kolei firmy takie jak Google czy Meta odnotowują straty. Obserwacje bazowały na analizie budżetów reklamowych online firm, które tworzą aplikacje konsumenckie. Jednym z najważniejszych powodów rosnącej pozycji korporacji z Cupertino jest aktualizacja prywatności iOS w 2021 roku, która utrudniła śledzenie użytkowników w internecie. Trudniejsze zdobywanie danych o potencjalnym kliencie przekłada się na ilość reklam i decyzje reklamodawców.
Według danych w drugim kwartale br. Apple zanotowało wzrost wskaźnika adopcji reklamodawców o cztery punkty procentowe do 94,8% (w porównaniu do zeszłego roku). Facebook zanotował spadek o 3 punkty procentowe do 82,8%, a Google spadek o 2 punkty procentowe do 94,8%.
Jak wskazuje Shumel Lais, CEO Appsumer, poprawa pozycji Apple jest w głównej mierze zasługą deweloperów, którzy chętniej wydają dużo pieniędzy na reklamy, aby zwiększyć liczbę pobrań. Ponadto aktualizacja Apple App Tracking Transparency, ograniczyła ilość danych, które mogą zostać wykorzystane przez aplikacje oparte na reklamach, w tym np. Facebook, do tworzenia kampanii reklamowych wspomagających marki. Mimo to Google (34%) pozostaje liderem pod względem ogólnych wydatków deweloperów na reklamę. Na drugim miejscu znajduje się Facebook (28%), a ostatni jest Apple (15%).
Cyfrowe reklamy stanowią problem na TikToku
Jedną z rzeczy, która jest dość interesująca, są ograniczenia pomiaru ATT, które są w pewnym sensie nakładane na szerszą sieć, nie istnieją w ten sam sposób dla Apple. Można więc powiedzieć, że Apple ma nieco większą widoczność lub przewagę nad innymi kanałami na iOS.
Shumel Lais, dyrektor generalny Appsumer dla CNBC
Co ciekawe, TikTok zajmuje tylko 3% udziału w rynku reklamowym. Wynika to z faktu, że twórcy nadal zastanawiają się, jak najlepiej wykorzystać reklamy w krótkich filmikach. Badania pokazują, że Facebook czerpie korzyści z przypadkowości wyświetlanych reklam, a Google czy Apple z reklam bazujących na wyszukiwanych haseł.
Źródło: CNBC