konkurent apple

Po raz pierwszy w historii iPhone stanowią połowę rynku w USA

2 minuty czytania
Komentarze

Wg najnowszych analiz amerykański rynek telefonów komórkowych to w połowie iPhone. To pierwszy raz w historii firmy, gdy Apple stanowi taką część udziału. Urządzenia z systemem iOS królują na globalnym rynku w segmencie premium i ultra premium.

Amerykański rynek „zdobyty” przez iPhone

amerykański rynek iOS

Financial Times podaje, że wg badań przeprowadzonych przez Counterpoint Research, iPhone stanowi 50% udziałów na rynku amerykańskim w drugim kwartale bieżącego roku. To pierwszy raz w historii firmy, kiedy Apple ma połowę wpływów w amerykańskim rynku. Przedtem marka nigdy nie zbliżyła się do takiego wyniku, gdyż królował cały ekosystem Android. Co więcej, analitycy stwierdzili, że w drugim kwartale br. zauważalny jest trend migracji użytkowników z Androida na iOS.

Systemy operacyjne są jak religie — nigdy nie dochodzi do znaczących zmian. Ale w ciągu ostatnich czterech lat, przepływ konsekwentnie był Android do iOS. Jest to duży kamień milowy, który możemy zobaczyć powielony w innych zamożnych krajach na całym świecie.

Jeff Fieldhack, dyrektor badań Counterpoint

Każdy, kto kupi iPhone’a — czy to z drugiej, trzeciej czy czwartej ręki — prawdopodobnie da Apple trochę pieniędzy, kupując aplikacje, płacąc za iCloud, używając Apple Music lub dokonując transakcji na Apple Pay. I to jest model, którego nikt inny, tak naprawdę, nie był w stanie powielić.

Ben Wood, analityk z Counterpoint Research w rozmowie z Financial Times

Dominacja Apple w premium segmencie cenowym

Również w globalnym rynku Android zanotował spadek — obecnie z tego systemu korzysta 70% wszystkich użytkowników (w porównaniu z 77% w 2018 roku). Z kolei iPhone zaliczyło wzrost do 25% z 20% (porównując do 2018 roku). Ponadto do II kwartału 2022 roku większość telefonów sprzedawanych pochodziła od Apple, Samsung, Xiaomi, OPPO i Vivo. Jak wskazują analizy z innego raportu Counterpoint, Apple jest liderem globalnego rynku telefonów premium, czyli kosztujących powyżej 400 dolarów (około 1900 zł) – 57% udziału. Co więcej, również w segmencie ultra premium iPhone króluje – 78% udział w globalnym rynku telefonów za powyżej 1000 dolarów (około 4700 zł).

Ten trend na rynku ultra-premium jest wszechobecny we wszystkich regionach, pomimo presji inflacyjnej. Wynika to z faktu, że zamożni konsumenci nie są dotknięci obecnymi problemami gospodarczymi. W związku z tym segment niskich i średnich cen został mocno dotknięty przez ostatnie niekorzystne czynniki makroekonomiczne, podczas gdy segment wysokich cen nadal wygląda solidnie, co dodatkowo podnosi średnie ceny sprzedaży.

Varun Mishra, analityk z Counterpoint

Źródło: Engadget; New York Post; HypePost; India Times

Motyw