Mężczyzna w czapce zimowej stojący w łazience, w tle widoczne półki z różnymi przedmiotami.

NEO NPC zmienią zasady gry. Ubisoft stworzył prototyp NPC-a oparty na GenAI

3 minuty czytania
Komentarze

NEO NPC od Ubisoftu może być czymś, co zmieni sposób, w jaki gramy. I nie jest to przesada, ponieważ reagujący na zmiany w świecie gry bohaterowie, którzy do tej pory byli tylko tłem, otwierają zupełnie nowe możliwości. NPC, czyli postaci niezależne w grach, to zmora wielu producentów, a tym bardziej graczy. I zdaje się, że opracowano rozwiązanie, które to w końcu zmieni.

NEO NPC to przyszłość rozgrywki oparta o AI

NEO NPC w akcji. Kobieta patrzy na wyświetlane na ścianie plany piętra willi z zaznaczonymi różnymi punktami i notatkami, w tle widoczne interaktywne elementy dialogowe z gry komputerowej.
Fot. Ubisoft / materiały prasowe

Nie ma się co oszukiwać. Bohaterowie niezależni w grach stanowią tło dla postaci, które zostały solidnie rozpisane i przemyślane przez scenarzystów. NPC pląta się głównie pod nogami w sytuacjach, kiedy biegamy naszym bohaterem gdzieś po mieście lub po prostu staje nam na drodze. Nowe rozwiązanie ma to zmienić, choć na ten moment to tylko projekt. NEO NPC jest bowiem prototypem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Projekt powstał we współpracy z firmami Nvidia i Inworld AI. Co to właściwie oznacza dla graczy?

Działanie NEO NPC. Osoba w czapce patrzy na monitor wiszący na ścianie, na którym widnieje napis "DOWNLOADING", a pod nim laptop umieszczony na małym biureczku. W tle neonowe napisy "The Sta". Na ekranie pojawia się także tekst gry: "Bloom: Yes! Shadow has found the laptop on the small desk in the corner of the room. Hack can proceed."
Fot. Ubisoft / materiały prasowe

Postaci korzystające z nowych możliwości potrafią tworzyć spontaniczne dialogi, bazując na wydarzeniach w czasie rzeczywistym. Mają też mieć świadomość miejsca oraz czasu, wyrażać emocje oraz pamiętać podejmowane decyzje. Innymi słowy, NPC staje się pełnoprawnym bohaterem produkcji, który przy różnym podejściu gracza, może zachowywać się za każdym razem inaczej. Taki NEO NPC ma oczywiście swoją odpowiednio przygotowaną historię, która potrzebna jest do generowania odpowiedzi, ale też jego możliwości stają się znacznie większe, dzięki zastosowaniu GenAI.

Kiedy zobaczymy GenAI w akcji?

NEO NPC w działaniu. Mężczyzna w czapce beanie stojący w pomieszczeniu, z grafiką interaktywnej konwersacji pojawiającą się na ekranie monitora przed nim.
Fot. Ubisoft / materiały prasowe

Działanie prototypu zaprezentowano na zamkniętych pokazach, więc na prawdziwy pokaz możliwości jeszcze chwilę przyjdzie nam poczekać. Niemniej postaci, które rozpoznają intencje gracza na podstawie wypowiadanych przez niech kwestii czy tego, jak się ten zachowuje, to duży krok naprzód.

To może być początek fantastycznej zmiany paradygmatu. Świat gry faktycznie słucha i dynamicznie reaguje na graczy. Interakcje społeczne i umiejętności stają się częścią rozgrywki. Inteligentniejsze postacie niezależne, takie jak nasze NEO NPC, mają potencjał, aby stać się przełomowym dodatkiem do tradycyjnych postaci niezależnych, które widzimy obecnie w grach. Zapewniają one możliwość tworzenia jeszcze bardziej wciągających światów i nowych historii.

Xavier Manzanares, reżyser i producent projektu, informacja prasowa

Skoro już piszemy o grach, to dobrze też sprawdzić, jakie fajne gry za darmo na Steam możemy dopisać do swojej biblioteki. Jeżeli interesuje was tylko czysta rozrywka, to polecamy też komendy do CS 2, które pozwalają wejść na wyższy poziom rozgrywki.

Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Ubisoft, materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw