Kobieta oglądająca telewizję w ciemnym pokoju, trzyma pilota do telewizora.
LINKI AFILIACYJNE

Nowy typ reklam w streamingu. To zaczyna przypominać telezakupy Mango…

3 minuty czytania
Komentarze

Ciekawy, a raczej lekko przerażający sposób na promowanie swoich produktów pojawił się na platformie streamingowej Peacock. I choć ta nie jest dostępna w Polsce, niektóre produkowane przez nich treści można oglądać na SkyShowtime, ale my teraz nie o tym. Otóż w wybranym okresie pojawi się na Peacock możliwość kupienia produktów, z których korzystają bohaterowie serialu „Below Deck Mediterranean” (ten można obejrzeć na Viaplay, gdzie ostatnio dodano np. serial Pan Mercedes).

Reklamy w streamingu na nowym poziomie

Fot. Przykład reklamy wykorzystanej podczas trwania serialu via Wirtualne Media

Wyobraźcie sobie, że oglądacie jakiś serial i spodobał wam się element garderoby jednego z bohaterów. Zamiast żmudnego wyszukiwania informacji w sieci na temat tego, co nosi na sobie dana postać, po prostu skanujecie kod QR wyświetlany na ekranie telewizora. Poniekąd tak ma właśnie działać to na platformie Peacock, gdzie w trakcie określonych odcinków serialu „Below Deck Mediterranean” będzie można kupić produkty widziane na ekranie. Mogą to być buty noszone przez bohatera, ale też i elementy zastawy stołowej.

Żeby zrobić zakupy trzeba będzie tylko przeklikać pilotem po ekranie, a produkt, który nas zainteresuje, zostanie zaprezentowany na odpowiedniej planszy, gdzie znajdzie się także kod QR odsyłający bezpośrednio do strony Walmartu. To wynik współpracy między NBCUniversal i siecią hipermarketów. Takie rozwiązanie jest możliwe dzięki Must ShopTV Ad Innovation, czyli narzędziu wykorzystującemu m.in. algorytmy Sztucznej Inteligencji do identyfikacji produktów wyświetlanych na ekranie. Odcinki serialu pozwalające na skorzystanie z opcji zakupowej dostępne będą na platformie streamingowej Peacock jeszcze 5 i 12 grudnia tego roku. Jak projekt okaże się sukcesem, to niewykluczone, że takich seriali i filmów, gdzie będzie można skorzystać z opcji zakupowej, będzie po prostu więcej. Reklamy w streamingu nie są oczywiście nowością, co ostatnio udowodnił Netflix, ale to już zupełnie inny poziom. Jeżeli „Below Deck Mediterranean” was zainteresował, to jego odcinki znajdziecie również na Prime Video, ale to wymaga wykupienia dodatkowej subskrypcji na Hayu. Pierwsze 7 dni jest darmowych, a potem przyjdzie wam zapłacić 19,99 za miesiąc.

Przez wiele lat widzowie musieli długo szukać w internecie produktów podobnych do tych, które widzieli w filmach czy serialach. Teraz, dzięki Must ShopTV i Walmart jako naszemu partnerowi, fani Bravo (jeden z kanałów NBCUniversal dostępny na Peacock – red.) mogą łatwo znaleźć przedmioty z produkcji, które kochają.

Josh Feldman, globalny dyrektor ds. marketingu w dziale reklamy i partnerstwa NBCUniversal via Wirtualne Media

Źródło: Wirtualne Media

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw