Dota 2 z ogromną aktualizacją. Na wiele nowości fani czekali od lat

4 minuty czytania
Komentarze

Wjeżdża letnia aktualizacja Dota 2, czyli jednej z najpopularniejszych darmowych gier, która przyciąga do siebie miliony graczy na całym świecie. Lista zmian, którą przynosi aktualizacja, jest dość obszerna, a na jej potrzeby powstała nawet specjalna strona, gdzie wszystko zostało pięknie rozpisane. Spójrzmy więc na to, jakich zmian możemy się spodziewać i na co będą miały one wpływ.

Aktualizacja Dota 2 – ładniej i bez toksycznego zachowania

Jedną z najważniejszych zmian, którą wprowadza letnia aktualizacja Dota 2, będzie zupełnie przebudowa zbrojownia. Twórcy podeszli do niej odrobinę inaczej, niż dotychczas i teraz o wiele łatwiej będzie znaleźć tutaj przedmioty ozdobne nieprzeznaczone dla bohaterów. Będzie można także personalizować swojego bohatera w trakcie trybu testowania na nowe sposoby, a wśród nich pojawi się możliwość dodawania przedmiotów ozdobnych, który nawet nie mamy w zbrojowni. Jest też automatyczne wyróżnianie przedmiotów, możliwość oglądania zduplikowanych przedmiotów w jednym miejscu oraz sortowania ich po bieżącej wartości rynkowej. Pojawiła się także nowa Skrytka Kolekcjonera, którą wyceniono na 2,49 dolarów.

Duży nacisk położono także na to, by Dota 2 stała się miejscem przyjaznym dla graczy. Od teraz przyznawanie pochwał innym graczom będzie miało znaczenie w przyszłym wyszukiwaniu gier. Ci, którzy dostaną taką pochwałę od nas będą mieli większe szanse, że staną z nami do kolejnego boju jako sojusznik lub wróg. Pojawił się też przycisk negatywnego głosu, by rujnujący rozgrywkę gracze trafiali do nas rzadziej. Udostępniono również nowy system zgłaszania graczy, który pomoże w informowaniu twórców o np. umyślnym przeszkadzaniu w rozgrywce, toksycznym zachowaniu czy oszukiwania.

Teraz od razu ma być zaznaczane na chacie, jeżeli u któregoś z graczy występuje toksyczne zachowanie i zostanie to potwierdzone, gracz zostanie wyciszony do końca meczu. Zwiększono także limit punktowy w nowej ocenie zachowania (z 10 do 12 tysięcy), a sam system będzie miał wpływ nie tylko na to, z kim będzie się dobierać do gry, ale także np. na otrzymywanie nowych przedmiotów po meczu. Widać więc, że Dota 2 podchodzi do tematu bardzo poważnie. Ulepszono także samą grafikę, a w tym renderowanie cieni czy chmur, więc sama gra wygląda po prostu ładniej.

Pozostałe zmiany wprowadzone w Dota 2

  • Nowość: miejsca pojawienia się runy nagrody są od teraz wyświetlane na minimapie poprzez przygaszone ikony przed wybrzmieniem rogu rozpoczynającego mecz.
  • Nowość: dodano opcję umożliwiającą zmianę klawisza alternatywnego rzutu umiejętności z poziomu zakładki interfejsu zaawansowanych skrótów klawiszowych.
  • Nowość: zoptymalizowano zużycie sieci przez grę. Od teraz Dota będzie trochę mniej zajmować sieć przez cały czas oraz znacznie mniej w pewnych momentach (np. gdy w grze pojawia się wiele iluzji).
  • Naprawiono błąd powodujący, że um. Wex od Invokera czasami przyznawała nieprawidłową wartość regeneracji many.
  • Naprawiono błąd powodujący, że sojuszniczy bohaterowie byli w stanie odświeżyć Hand of Midas, który nie należał do nich.
  • Naprawiono błąd powodujący, że szkielety Wraith Kinga czasami ignorowały um. Wraithfire Blast podczas obierania celu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Spirit Breaker zyskiwał nieskończoną tarczę po wybraniu talentu na 25. poziomie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że talent Rikiego na 25. poziomie zmniejszający czas oczekiwania um. Tricks of the Trade o 3 sekundy nie wyświetlał poprawnej wartości.
  • Naprawiono błąd umożliwiający mignięcie do konkretnego miejsca, będąc w lewym górnym rogu mapy.
  • Naprawiono różne problemy z objaśnieniami um. Ghost Walk od Invokera.
  • Naprawiono błąd powodujący, że bohaterowie uniwersalni nie byli poprawnie wyświetlani w objaśnieniach interfejsu trybu Ability Draft.
  • Naprawiono błąd powodujący, że obrażenia zadawane przez um. Overwhelming Blink wynosiły 100 pkt. w ciągu 6 sekund zamiast 100% wartości Siły rzucającego w ciągu 6 sekund.
  • Naprawiono błąd powodujący, że ulepszenie z Aghanim’s Scepter dla Windranger przyznające niewidzialność nie było stosowane na sojusznikach.

Źródło: Dota 2

Motyw