Dekoder Canal+ 4K fot Canal+
LINKI AFILIACYJNE

Poważny problem posiadaczy dekoderów Canal+. Platforma naprawi go… dopiero za kilka tygodni

2 minuty czytania
Komentarze

W ostatnim czasie Canal+, a właściwie jego abonentów, dotknął problem z dekoderami 4K UltraBox+. Okazuje się, że platforma dostrzegła swój błąd i postanowiła naprawić wadliwe oprogramowanie. Sęk w tym, że zrobi to dopiero za kilka tygodni – dopiero w lipcu! Klienci mają po prostu czekać na aktualizacje.

Canal+ poprawi swój błąd, ale dopiero w lipcu

Canal+ poprawi swój błąd, ale dopiero w lipcu
Fot Canal+ materiały prasowe

Dosyć niestandardowe wiadomości docierają do nas z siedziby Canal+. Jak zauważył portal Wirtualne Media część abonentów platformy, która korzysta z dekoderów 4K UltraBox+ skarży się na wadliwe oprogramowanie urządzenia. Zgodnie z ich relacjami przełączanie pomiędzy kanałami jest równoznaczne z popsuciem się jakości obrazu i dźwięku. Co ciekawe według rzecznika prasowego Canal+ taki kłopot dotyczy niewielkiej liczby użytkowników, a na aktualizację należy poczekać… do lipca!

Problemy miały rozpocząć się jeszcze w styczniu, kiedy to urządzania zaktualizowano do nowszej wersji oprogramowania. Dzięki takiemu zabiegowi dekodery 4K UltraBox+ otrzymały nową funkcję, jednak przy okazji „coś się popsuło”, a część abonentów musi męczyć się z pikselami na ekranie oraz zdeformowanym dźwiękiem.

Do pojawiających się coraz częściej w przestrzeni internetowej komentarzy odniósł się rzecznik prasowy Canal+ – Piotr Kaniowski.

Opisywane sytuacje występują w bardzo ograniczonej skali (od lutego zanotowaliśmy niewiele ponad 200 takich przypadków w bazie liczącej kilkaset tysięcy urządzeń) i są spowodowane błędem w oprogramowaniu wpływającym na pracę głowicy pojedynczych dekoderów 4K.

Zidentyfikowaliśmy już przyczynę zakłóceń i pracujemy z dostawcą oprogramowania nad wprowadzeniem wymaganej poprawki. Planujemy udostępnić ją abonentom przy kolejnej aktualizacji oprogramowania, co jest planowane na lipiec tego roku. Abonentów, których dotknął opisywany problem najmocniej przepraszamy i prosimy o kontakt z biurem obsługi Klienta, gdzie będziemy mogli zaproponować rozwiązanie.

Rzecznik prasowy Canal + – Piotr Kaniowski

Zobacz też: Kupujesz Kaktusa i masz Canal+ Online lub Empik Go przez miesiąc za darmo

Oczywiście zapewnienie naprawy problemu dopiero w lipcu jeszcze bardziej rozsierdziło abonentów platformy. Na szczęście Canal+ ma zgodzić się na obniżkę opłat abonamentowych oraz oferuje wymianę sprzętu na inny model. Niestety dla firmy – w internecie pojawiają się pomysły zgłoszenia całej sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Cóż, wszystko wskazuje na to, że warto śledzić rozwój tej sprawy.

Źródło: Wirtualne Media

Motyw