Tegoroczna Eurowizja już za nami. Spotify zebrało dane dotyczące popularności poszczególnych utworów z konkursu. Dzięki nim wiemy, które piosenki były słuchane najchętniej przez polską społeczność użytkowników platformy.
Eurowizja 2023 – te piosenki najbardziej przypadły Polakom do gustu
W tegorocznym konkursie Eurowizji zwycięski okazał się utwór Tattoo Loreen, z kolei reprezentująca Polskę Blanka z piosenką Solo zajęła 19. miejsce. Spotify przeanalizowało popularność poszczególnych utworów na platformie w dniach 8-14 maja. Patrząc na wszystkie kraje biorące udział w konkursie, piosenka szwedzkiej piosenkarki Loreen była odtwarzana najczęściej.
- ”Tattoo” – Loreen
- ”Cha Cha Cha – Käärijä
- ”Queen of Kings” – Alessandra
- ”Unicorn” – NoaKirel, כאן – תאגידהשידורהישראלי
- ”Due Vite” – Marco Mengoni
- ”Solo” – BLANKA
- ”Évidemment” – La Zarra
- ”Who the Hell Is Edgar?” – SALENA, TEYA
- ”My Sister’s Crown” – Vesna
- ”I Wrote A Song” – Mae Muller
Jak było w Polsce? Poniżej lista najczęściej odtwarzanych utworów z Eurowizji w naszym kraju.
- “Solo” – BLANKA
- “Tattoo” – Loreen
- “Cha Cha Cha” – Käärijä
- “Queen of Kings” – Alessandra
- “Unicorn” – NoaKirel, כאן – תאגידהשידורהישראלי
- “My Sister’s Crown” – Vesna
- “Who the Hell Is Edgar?” – SALENA, TEYA
- “Évidemment” – La Zarra
- “Carpe Diem” – Joker Out
- “Mama ŠČ!” – Let 3
Spotify poinformowało, że fani Eurowizji mogą powrócić do konkursu poprzez przesłuchanie najnowszego podcastu Spotify Discover This. Zawiera on wywiady z tegorocznymi uczestnikami konkursu, w tym z Loreen i Mae Muller, a także ekskluzywne dane streamingowe i spostrzeżenia Mateusza Smółki, Music Team Lead, Eastern Europe w Spotify.
źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Depositphotos/moubystudio