EA Sports FC

EA Sports zainwestuje 10 milionów dolarów w prawdziwą piłkę — szacunek

2 minuty czytania
Komentarze

Electronic Arts od dłuższego czasu promuje swoją nową franczyzę, czyli EA Sports FC. Na pewno nie bez powodu w międzyczasie amerykańska firma zdecydowała się zainwestować 10 milionów dolarów w projekty piłkarskie na całym świecie. Bardzo droga kampania reklamowa czy może szlachetna inicjatywa?

EA Sports inwestuje potężne pieniądze w projekty piłkarskie

EA Sports inwestuje potężne pieniądze w projekty piłkarskie

Electronic Arts, a dokładniej mówiąc jeden z oddziałów amerykańskiego dewelopera – EA Sports ogłosiło bardzo ciekawy plan rozwoju na najbliższe lata. Co ciekawe nie chodzi tu o rozwijanie wirtualnej franczyzy EA Sports FC, ale faktyczne inwestycje w piłkarskie projekty na całym świecie. Program zatytułowano EA Sports FC Futures, a jego oficjalna prezentacja miała miejsce przy okazji otwarcia boiska Rocky and Wrighty Arena w południowym Londynie.

Zgodnie z deklaracjami pomysłodawców projektu, cała inwestycja ma zostać rozłożona na trzy lata, a jej koszt wyniesie 10 milionów dolarów. Partnerami finansowymi EA Sports zostali: Football Foundation, Premier League, FA oraz organizacja charytatywna rządu Wielkiej Brytanii.

Głównym założenie programu jest odnawianie i budowanie boisk piłkarskich, gdzie młode talenty będą mogły trenować oraz rozwijać swoje umiejętności. Ponadto ważnym elementem projektu jest wspieranie społeczności futbolowej. W grę wchodzi również kupowanie sprzetów sportowych takich jak buty, stroje, piłki i inne akcesoria.

Zobacz też: Co oglądać na HBO Max, czyli zbiór nowości, które warto obejrzeć

W kolejnych miesiącach twórcy EA Sports FC Futures chcą utworzyć w pełni darmową bibliotekę treningową online w pięciu językach. Z takiego narzędzia mogliby korzystać zarówno młodzi piłkarze jak i trenerzy. Pierwszymi ambasadorami reklamującymi nowy projekt zostali — Emma Hayes (menadżerka kobiecej drużyny Chelsea FC) oraz Ian Wright (były piłkarz Arsenalu oraz reprezentacji Anglii).

EA Sports FC jest symbolem pozytywnej wizji piłki nożnej, której przyszłość będzie oparta na zapewnieniu młodym ludziom dostępu i narzędzi niezbędnych do realizacji ich marzeń. Jesteśmy szczęśliwi, że podjęliśmy współpracę z organizacjami piłkarskimi i ikonami z całego świata, aby zainspirować kolejne pokolenia młodych fanów piłki nożnej i hodować w nich miłość do gry.

David Jackson, wiceprezes ds. marketingu marki w Electronic Arts

Cóż, niezależnie od tego czy jest to faktycznie szlachetna inicjatywa amerykańskiej korporacji, czy najzwyklejszy w świecie zabieg marketingowy — wszystko wskazuje na to, że za sprawą Electronic Arts wkrótce na całym świecie powstanie sporo boisk piłkarskich dla młodych ludzi — a to efekt, który jak najbardziej powinien się nam podobać.

Źródło: Video Games Chronicle, EA Sports fot. Electronic Arts

Motyw